A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

Az üzlet összeomlásának legfőbb okai között a tervezés hiánya előkelő helyen áll

2015. szeptember 01. - Vállalkozástréner

A statisztika szerint a vállalkozások egy jelentős hányada – igazából elképesztően magas szám, több, mint kétharmada – az alapítást követő első évben tönkremegy.

Hogy ennek mi a közvetlen oka, az nagyon változó, de igazából a tényleges üzleti problémák jellemzően csak az utolsó cseppet jelentik a pohárban. Az alaphiba sokkal inkább a tervezésben, és a hozzáállásban rejlik. Nem győzöm elégszer hangsúlyozni, hogy a vállalkozói lét egy életforma, ami nagyon sok lemondással jár, és folyamatos, töretlen lelkesedést és tervezést igényel.

A Piac&Profit egyik cikke jól megfog néhány alaphibát a legjellemzőbbek közül. Az első, amivel foglalkozik a bizonytalanság. Tény, hogy az üzleti élet kemény terep, és bizony azokat, akik nem állnak biztos lábakon a versenytársak gyorsan elkaszálják. Ezen pedig sok esetben nem segít még az alapos tervezés sem, ha nem hiszünk benne, hogy sikeresek leszünk. Ennek elérése megelőlegezéssel kezdődik: el kell hinnem magamról, hogy sikeres vagyok, mert ez az önbizalom és a hozzáállás bizony hatalmas súllyal esik latba a valódi sikeresség elérésekor.

bigstock-business-man-working-with-lapt-42571708.jpg

Nagyon gyakori hiba az egyes területek elhanyagolása. Az üzlet, és főleg annak felépítse egy komplex, összetett folyamat, melynek minden eleme egyformán fontos. Egy induló vállalkozás esetében annyi a felmerülő költség, hogy a többség úgy dönt, a marketing és reklám területén tesz megszorításokat, ott farag egy kicsit a kiadásokból. Ez azonban hatalmas hiba, ugyanis ez a terület teszi lehetővé, hogy észrevegyenek minket az ügyfelek. Hiába megyünk, és keressük meg őket mi magunk, ha amikor utánunk, néznek, akkor semmi nem találnak. Kell, hogy feltegyük magunkat a „térképre”, mert ha ez kimarad, akkor egyszerűen nem látnak majd minket, és így a megbízások is elmaradnak.

A harmadik kérdéskör, amire a cikk nagyon jól rátapint, hogy támaszkodjunk másokra, vagy sem. Ez sokszor hiúsági kérdés, ami viszont ostobaság. A kkv-k többsége a saját, illetve a család vagyonával dolgozik, vagyis a hiúság olyan luxus, amit nem engedhet meg magának. Ugyanakkor azzal is tisztában kell lenni, hogy hol is van a hatás, amíg másokra lehet támaszkodni. A mi cégünk problémáit lehetőleg mi oldjuk meg. A cél az arany középút megtalálása, hiszen ahogy a cég fejlődik, úgy fogunk mi is ráérezni arra, hogy hol, és miben érdemes mások szakértelmére IS támaszkodni.

A legnagyobb hiányosság, amit azonban a cikk nem emel ki, az a tervezés hiánya. Egészen pontosan az időráfordítással vannak gondok. Az induló vállalkozások költségvetését nem csak 2-3 hónapra kell tervezni, hanem minimum egy évre. Azzal is számolni kell, hogy akár 3-5 évig is veszteséggel fog működni. Tervezni kell előre a termékek megjelenését, tündöklését, de a kivezetését és cseréjét is. Tervezni kell a munkaerőt, az adókat, és minden olyan részletet – még az iroda kialakítását is -, amivel előre lehet számolni. Ez hatalmas feladat, ezért a legtöbb vállalkozó nem is csinálja meg, és hónapokkal később észre is veszi, hogy nem tudja hogyan tovább, nincsenek tervek, lehetőségek, forgatókönyvek a kezében, nem készített B tervet, nem tudja, mihez nyúljon. A tervezés mindennek az alapja, aki azt kihagyja, gyakorlatilag a semmibe szórja a saját és a családja vagyonát.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr487750592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása