A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

Átalakulóban a gazdaság, ne maradjon le róla!

2017. július 06. - Vállalkozástréner

Volt már szó, nem is egyszer arról, hogy vállalkozóként folyamatosan résen kell lenni, nem engedhetjük meg magunknak a lankadást. Ennek oka nagyon egyszerű: ha lecsúszunk egy változás kezdetéről, akkor hatalmas gazdasági előnyt szalaszthatunk el, és ezek a lehetőségek választják el a kisvállalkozókat azoktól az üzletemberektől, akik milliárdos mamutcégeket tudhatnak magukénak.

giphy_1_13.gif

Változó gazdaság

Ezúttal ráadásul nem arról van szó, hogy egy új termékkel lehetőség van betörni a nagyok közé, hiszen ehhez jellemzően sok tőke, és még annál is több kapcsolat kell. Most éppen egy olyan változás küszöbén állunk, ami a kicsiknek is lehetőséget teremt arra, hogy a piac meghatározó szereplőivé váljanak néhány lépés után.

Nem véletlen, hogy egy ekkora lehetőséget az óriáscégek sem hagynak figyelmen kívül. A Mastercard bemutatta fehér könyvét a Money 20/20 Europe konferencián, mely a közösségi gazdaság jövőbeli lehetőségeivel, a veszélyekkel, kihívásokkal foglalkozik.

A könyv a Közösségi gazdaság: a növekedés lehetőségei címmel látta meg a napvilágot. Egy olyan átalakuló gazdaság kihívásaival és piaci lehetőségeivel foglalkozik.

giphy_14.gif

Nehéz lesz lenyelni

A közösségi gazdaság olyan kihívások elé állítja a cégeket, amikkel eleddig nem igazán találkoztak. A marketing, a reklám, az egyész cégstratégia azon alapult, hogy egy terméket minél több embernek lehessen értékesíteni, mindenki mást magunk mögé utasítva. Ez a trend lassan értelmét veszíti, és ezzel nem csak a piac, hanem az egész termékpaletta is hatalmas változásokon fog keresztülmenni.

A fehér könyv alapján a legfontosabb elemek, melyek jelentősége a közeljövőben hatalmasat ugrik a következőek:

  • Bizalom
  • Felhasználói élmény
  • Értékekhez való hozzáférés

Logikusan végiggondolva ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen ezek most is alappillérei egy sikeres cégnek, abban az esetben azonban, ha a közösségi gazdaságban is sikeresen akarunk részt venni, komolyan kell foglalkoznunk ezekkel a kérdésekkel.

A bizalom nem lehet csak felszínes, folyamatos visszacsatolásokkal, és a vásárlókkal való kapcsolat ápolásával kell azt stabillá és megingathatatlanná tenni. A vállalkozó feladata bővül azzal is, hogy olyan irányítási rendszert dolgozzon ki, mely a saját érdekei mellett legalább ugyan olyan szinten védi a vásárlói érdekeit is, hiszen ez elvárás lesz a társadalom részéről.

bbva_money2020_7118-bressan-noticia-1920x0-c-f.jpg

A felhasználói élmény fejlesztése, a hozzáadott érték növelésével szintén kiemelt jelentőségű feladat. Ez persze társul ez az előző ponttal. Például nem csak a vásárlói felületet kell egyszerűvé, élménydússá tenni, de gondoskodni kell az adatok teljeskörű védelméről, sőt arról is, hogy a vásárló maga is beleszólhasson, kontrollálhassa, mi is lesz az adataival.

Minél teljesebb a közösségi gazdaság, annál nagyobb a az értékekhez való hozzáférés is. ez azt is jelenti, hogy a vállalkozások egyfajta közösségi hálóban léteznek, átvezetnek egymáshoz, lehetővé téve a vásárlók számára azt, hogy könnyedén és gyorsan hozzáférhessenek minden olyan termékhez vagy szolgáltatáshoz, ami őket érdekli.

Természetesen az átállás messze nem egy egyszerű feladat, de ebben is lehet segítséget kérni. A megfelelő szakemberek hathatós segítsége ilyenkor is jól jön, hiszen új helyzettel, talán sohasem látott kihívásokkal kerül szembe a cégvezető, amik bizony segítséget igényelhetnek!

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr3812643161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása