A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

Itt az ideje az üzleti terv készítésének és aktualizálásának, hiszen megint sok nagyjából felesleges ám annál költségesebb változás lesz jövőre a cégek életében

2015. január 15. - Vállalkozástréner

Az üzleti terv fontosságát nem lehet eltúlozni! A magyar adatok igencsak lesújtóak. Egy éven belül, az induló vállalkozások nagytöbbsége tönkremegy, aminek az egyik fő oka az, hogy nem gondolják végig rendesen, hogy mit is szeretnének, hogyan, mikor kitől és miért.

 bigstock-modern-business-concept-40987330.jpg

Most, év elején az üzleti terv időszerűsége abból is adódik, hogy most már nagyjából lehet látni a fontosabb áremelkedéseket, és el lehet kezdeni a kalkulációkat, valamint beépíteni az adóváltozásokat a pénzügyi ütemezésbe. Ezt azonban ésszerűségi okokból érdemes szakemberre bízni, kiváltképp egy induló cég esetében. Az öreg rókák már rutinból is tudják, mit kell fizetniük, náluk éppen ez jelenti a veszélyt, hiszen könnyen átsiklanak a változások, emelések, és új kötelezettségek felett. Az indulók esetében pedig – bár elsőre drágának tűnhet egy adótervezés – megéri beruházni erre is, hiszen lesz ezen kívül kismillió olyan teendő, ami így is leköti a figyelmünket. Arról már nem is beszélve, hogy egy egyszerű földi halandó a sötét nagyúrral találja szemben magát, amikor az adórendszeren szeretné magát átrágni.

Az új évvel érdemes górcső alá venni – indulók esetében szinte kötelező -, hogy miből is várhatnak bevételt. Ezt pontosan határozzák meg, nézzenek utána, és reálisan gondolkodjanak, mert nagyon nagy a bukási lehetőség rejtőzik abban, ha valaki nagyon optimistán számolgat. Vegyük szépen sorra, hogy miből vannak bevételeink, kik azok a partnerek, akik fixnek tekinthetőek, akikre támaszkodni lehet. Készítsük és – ami még fontosabb – gondoljuk végig a jövő évi keretszerződéseket, mérlegeljük, hogy mi maradjon, min kell változtatni, illetve figyeljünk az fizetési határidőkre.

Akik már működő üzleti tervvel rendelkeznek, azok nem győzik áldani az ütemezést. Akiknek még nincs, azok pedig elúsznak, eltűnnek nélküle a gondokban. Az ütemezés az egyik legfontosabb részlete ennek a dokumentumnak is. Nem csak a pénzügyi részeket kell ilyenkor megnézni, hanem a szállításokat, a követeléseket, és persze az erőforrásaink beosztását is, hiszen ezen is könnyedén el lehet csúszni.

Az üzleti tervben mindenképpen aktualizálni kell a jogszabályváltozásokat is, hiszen ezek komoly extra kiadásokkal, és időbeli csúszásokkal járhatnak. Ezek közül a két legjelentősebb, és talán a legszélesebb körben változásokat okozó módosítás az EKAER és a FELIR. Előbbi a szállítmányozást érinti, ellehetetlenítve és tonnányi papírmunkával terhelve a vállalkozásokat. Utóbbi az élelmiszer biztonsági hivatal rendszerének regisztrációs kötelezettsége, ami megint csak bürokratikus tehertonnákat jelent egy vállalkozás számára. Kerítsünk minél előbb idő arra, hogy a cégünk helyzetét, jelenét és jövőét átgondoljuk, és igazodjunk a kialakult helyzethez.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr397076869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása