A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

A logó, a színek és az iroda kialakítása csak hívság, vagy tényleg fontos?

2015. február 20. - Vállalkozástréner

Amikor az ember egy céget hoz létre, akkor azt nem teszi néhány pillanat alatt (legalábbis jobb esetben). Szépen megtervezi a lépéseket, szakemberekkel beszél, alaposan végiggondolni mindent és azután lép. Erre azért van szükség, hogy a vállalkozás ne csak úgy össze legyen csapva, és lehetőleg ne csak a jövő hetet érje meg, hanem évekig tudjon profitot termelni

 Vagyis lényegében egy profi céget – vagy legalábbis egy közel profi céget szeretnénk alkotni. Nos, ebben az esetben azt is tudnunk kell, hogy az üzleti élet a külsőségekről is szól, és a reklámra, a profizmus felhívására minden lehetőséget meg kell ragadni.

A logó

Minden cég rendelkezik egy logóval, amelyik nem, annak nem sok esélye van a tényleges sikerre. A logó azért fontos, hogy a cégünk egyértelműen, és könnyen beazonosítható legyen, még akkor is, ha a logó nem egy forma, hanem egy márkanév, akárcsak a SONY.

Ehhez azonban az is kell, hogy a logónk többet tudjon egy egyszerű piktogramnál. Ne essen félreértés, nem kell bonyolultnak lennie. Sokszor egy olyan egyszerű jel is, mint a Nike „pipája”, tökéletes választás. Persze ez sem úgy jött, hogy megszaladt a toll a papíron, és akkor már ez is jó lesz. Tudatos tervezés, és egy sor rejtett üzenet is helyet kapott ebben az egyetlen kis pipában. Lendületes, egyszerű, mindenki számára elérhető sportot hirdet. Ugyanakkor a pipa a gyerekkorunkból is ismerős, így jelöljük, ha valami jó – és ennél nem is kell jobb ajánlás.

Ahhoz, hogy ilyen logónk lehessen, mindenképpen szakemberre kell bíznunk magunkat. Ezen túl azonban mi is sokat tehetünk a kép rögzüléséért. A színek megválasztása sem mindegy, hiszen tudat alatt a legtöbb emberben bizonyos árnyalatok bizalmat, míg mások óvatosságot váltanak ki. Tehát a színek tervezése is fontos. Ha ez megvan, akkor a nehezebbik részével meg is volnánk.

wp_logos_of_australia_by_borrarcher.png

Az iroda, a mappák, minden

A logót minél jobban be kell építeni az emberek tudatába, hogy ha hasonló forma, vagy színkombináció jön velük szembe, akkor egyből mi ugorjunk be. Ezt elérhetjük azzal, ha a cég reklámanyagain, mappáin, levélpapírján, vagy éppen a tollakon is ezekkel a színekkel és formákkal borítunk mindent – persze csak ízlésesen, főleg a színeket használva. Sőt, az öltönyön, kosztümön is megjelenhetnek az árnyalkatok, amikor tárgyalni megyünk. És akkor még az egyedi betűtípusokról, vagy bármi más, szép, de megkülönböztető lehetőségről nem is beszéltünk, amiket egy logóban, egy levélpapíron, vagy akárhol alkalmazni lehet

Sokan azt gondolják, hogy ezek olyan hívságok, amikre nem érdemes költeni, és meghagyják azt a nagyoknak. Szívük rajta, bár ezzel a komolyabb üzleteket is könnyen elbukhatják. A nagy vállalatok nem véletlenül alkalmazzák ezeket a fogásokat, rengeteg pénzzel és idővel kiderítették, hogy megéri foglalkozni velük. És ha nekik megéri, akkor nekünk is.

Ha mindent szépen összehangolunk, akkor a benyomás, amit adunk profi és összeszedett. És hát őszintén, kivel üzletelne szívesebben: egy megjelenésében és beszédében is összeszedett és profi féllel, vagy olyannal, aki ugyan jó ajánlatot tesz, de közel nincs olyan profi benyomása. És ez itt a lényeg: a benyomás.

Amikor mindent ilyen szépen összehangolunk, attól a munkánk minősége nem lesz jobb. Vagyis gyakorlatilag a cég nem lett produktívabb, vagy profibb, de kívülről ezt a benyomást kelti. És mint olyan sok területén az életnek, az üzletben is döntő szerepe van az első benyomásnak (egy olyan, tökéletes és okos szakember, aki egy több 10 milliós üzletet akar nyélbe ütni, nem jelenhet meg egy olcsó autóval a tárgyaláson. Egész egyszerűen azért nem, mert ezzel nem azt üzeni, hogy sikeres és profi, így pedig meginog a belé vetett hit, még MIELŐTT belépne az ajtón).

Az ilyen strukturált és összehangolt kialakítást brand - nek hívjuk, aminek nem csak most, hanem a későbbiekben is vannak előnyei. Ha terjeszkedni akarunk, akkor az új területek meghódítása, és az új piacokon való ismertség szerzés sokkal könnyebb, ha a cég alapvető működési területén a logónkat és a színeinket már beleégettük a köztudatba.

10968272_866761123380665_31914943_n.jpg

És itt is egy példa: ki mit lát a logóban? Mitől érdekes, mit jelent? Mit sugall?

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr677192203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása