Sajnos nagyon sokan azok közül, akik vállalkozásra adják a fejüket nem is sejtik, hogy mibe is vágnak bele. Még a megalapítást, és az alap működtetést valahogy megoldják, de a fejlesztésekkel, pláne a piac változásainak követésével már nem tudnak mit kezdeni. Ez is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy 10 megalapított cégből 8 egy éven belül fel is adja…
Piaci trendek
Igen, egy sikeres cégnek kutya kötelessége a piaci trendek követése, hiszen ez biztosítja a versenyben maradását. Vagyis aki kimarad az lemarad, ahogyan azt a mondás is tartja. Ez pedig nagyon fájdalmas veszteség lehet.
A piacon jelenleg egy hatalmas átalakulás zajlik, ami a nyugati országokban már erősen megvetette a lábát, de már nálunk is terjed. Az eddig megszokott modell, mely szerint van a fogyasztó, a fogyasztási cikk, majd pedig a hulladék, hosszabb távon nem fenntartható. És itt most nem csak arról van szó, hogy környezetvédelmi szempontból mi az előnyös. A társadalom érdeklődése alakul át, amire a cégeknek reagálnia kell. Ennek megfelelően terjed az új modell, mely már nem fogyasztót, hanem felhasználót lát. A dolgokat az emberek nem birtokolják, hanem közösen használják, körforgás szerűen, vagyis a termékek tartósabbak, amiket az emberek bérelnek, használnak, majd átadják másnak. Az alkatrészek cseréje, illetve azok újrafelhasználása is nagyon fontos részlet lett, és persze az is, hogy a cég minél kevesebb szemetet termeljen.Az új modell azoknál a cégeknél, akik nem elég felkészültek, ijedséget válhat ki. Hiszen most kinek fogják eladni a terméket, hogyan lehet majd értékesíteni, mi lesz a bevételekkel?
Ha egyedül nem megy…
Nos, ez könnyen megválaszolható kérdés. Ahol az átalakítás csak nehezen oldható meg, vagy nem látják át a teendőket, ott lép be a képbe a rengetegszer emlegetett szakemberi gárda. Hiszen ebben is lehet segítséget kérni, mint akár a könyvelésben, adózási ügyekben, vállalatműködtetésben, vagy egy sor másik területen.
Így pedig megláthatjuk, hogy az új modell kevesebb plusz költséggel jár, hiszen nem kell a környezetvédelmi díjakat megfizetni. Ráadásul a tapasztalatok azt mutatják, hogy a felhasználók olcsóbban jönnek ki így, vagyis szívesen veszik igénybe az ilyen lehetőségeket, nem utolsó sorban pedig a profit egyharmadnyi mennyiséggel növelhető. Tipikus win-win pozíció, de csak abban az esetben, ha meglátjuk, időben reagálunk, és versenyben maradunk.
Befektetés és profit
Tény, hogy befektetés nélkül nincs profit, és ez minden helyzetben igaz. Muszáj rááldozni arra, hogy a megfelelő emberekkel dolgozzunk együtt, hogy a megfelelő átalakításokat hajtsuk végre, hogy a megfelelő céget vezethessük. E nélkül biztosan csak nyűglődni fogunk, fulladozni a feladatokban, és végül bedobjuk a törölközőt.
Segítséget kérni nem a gyengeség, éppen ellenkezőleg, az erő jele. Hiszen amelyik cég időben felismeri, hogy átalakítás szükséges, és ehhez a legjobbat kéri fel, az gyorsabban reagál a többieknél, üzleti előnyre tesz szert, vagyis olyan többletprofitot fölözhet le, amiről a többiek is álmodnak. Mindez pedig a megfelelő embereknek köszönhető, vagyis a segítség felkutatása és használása mindenképpen üzleti előnyt jelent.
Egy céget nem elég csak működtetni. Ha nem fejlesztjük, ha nem alakítgatjuk, akkor lemaradunk, a versenytársak elhúznak mellettünk és mi csak a kispadról szemlélhetjük a sikereiket. Egy cég olyan akár egy élőlény: ha nem fejlődik, ha nem változik, akkor gyakorlatilag vége van.