A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

A reklám nem csak plakátokból és tévémegjelenésekből áll!

2015. június 02. - Vállalkozástréner

A közösségi oldalakat nem igazán lehet kihagyni a reklám lehetőségek közül, hiszen ma már a facebookot többször ellenőrzik az emberek, mint az e-mail fiókjukat, vagy akár az órájukat.

Ennek megfelelően ez a felület is tökéletesen alkalmas a reklámozásra, persze csak akkor, ha azt tényleg jól, sőt, profi módon csináljuk. Az egyszer-egyszer megosztott posztok, vagy felhívások pontosan annyit érnek, mintha éhség ellen két szem mogyorót dobnánk a szánkba. A facebook ugyan remek reklámfelület, de ahhoz, hogy valóban érjen is valamit, ahhoz bizony áldozni is kell rá. Igen, ez pénzt jelent, és ezt el kell fogadnia a vállalkozásoknak is. Még így is lényegesen olcsóbb, mint a többi reklámforma, és a hatékonysága is igen magas.

Költeni ugyan az emberek többsége nem szeret, pedig enélkül nem lehet mozgatni a vevőket és az üzletfeleket. Ráadásul most, a 21. században olyan részletekre is figyelni kell, amikkel néhány évvel ezelőttig nem kellett számolni. Ez pedig előrevetíti azt is, hogy érdemes egy hozzáértő szakembert felvenni, hiszen akkor nem durran ki a fejünk a temérdek feladat észben tartásától, és a hatásfok is sokkal jobb lehet.

11296968_915142031875907_979462202_o.jpg

A szakember ugyanis tisztában van azzal, hogy a közösségi média, a facebook, az instagram, a twitter és társaik milyen feladatokat igényelnek, mekkora összeget érdemes rájuk áldozni. Emellett nem szabad megfeledkezni azokról az emberekről sem, akiket nem ezeket a csatornákon lehet elérni.

Az internet olyan lehetőségeket biztosít, melyekkel nagyon is számolni kell. A keresés optimalizálása, az AdWords megfelelő alkalmazása nem csak azon múlik, hogy egyáltalán ismerjük-e ezeket a lehetőségeket (sokaknak ugyanis ezek annyira távol vannak, mint macskának a hold). Éppen ezért kell a szakember, aki helyettünk is navigál, okoskodik, és reklámoz, ahol csak tud.

A felmérések alapján a közösségi médiában sok cég csalódott – bár ennek ellenére a megjelenési arány ezeken a felületeken 98% körüli. Sajnos el kell fogadni, hogy a reklám már csak olyan – főleg ilyen felületeken – hogy ömlesztve kapják a felhasználók, akik persze különböző szűrőket és más gátakat követelnek ellenük. Szóval sohasem lesz tökéletes a rendszer, még akkor sem, ha a legjobb szakembereket és a legtöbb pénzt fektetjük bele. A jó reklám nem is attól jó, hogy mindenkit elér, hiszen olyan nincs, hogy mindenkit érdekel egy adott termék vagy szolgáltatás. A jó reklám attól jó, hogy ötletes, figyelemfelkeltő, így például a facebokkon azok is megosztják, akikhez maga a hirdetés nem jutott el. Gondoljunk csak a Van Damme-féle kamionos etap-ra, vagy a Csuja Imre féle „a csajodat csókolgasd” újraélesztős videóra, amit az emberek maguktól osztottak meg, így pedig a reklám olyanokhoz is eljutott, akiket másképpen megtalálni közel lehetetlen lett volna.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr667512490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása