A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

Már nem lehet céget székhelyszolgáltatónál eltemetni!

2017. augusztus 31. - Vállalkozástréner

A székhelyszolgáltatók élete nem éppen egyszerű, hiszen mostanában igencsak a figyelem középpontjába kerültek. De ezzel nem lett vége annak a menetelésnek, aminek célja, hogy teljesen átláthatóvá tegye a székhelyszolgáltatók tevékenységét, és az azt igénybe vevő cégeket.

De mégis, minek?

giphy_2_5.gif

Nem olyan nehéz egy székhelyet bejegyeztetni. Végül is akár egy magánlakás is lehet az, vagyis minek is a székhelyszolgáltatás?

A kérdés jó. De a válasz meglepően egyértelmű. A külföldön élő, de hazai vállalkozással rendelkező személyeknek tökéletes megoldás, ráadásul a székhelyszolgáltatók jellemzően tárgyalóval, meeting helyiségekkel is rendelkeznek, vagyis ez külön jó pont.

Sokan azért vesznek igénybe külső segítséget, mert nincs idejük állandóan jelen lenni a székhelyen. A bejegyzés után a NAV ugyanis ajánlott levéllel ellenőrzi, hogy a székhely valós-e. ez azt jelenti, hogy küldenek egy levelet, amit, ha nem vesz át senki, akkor fiktívnek tekintik a céget, és törlik annak adószámát. Ezt elkerülendő a székhelyszolgáltatóknál mindig van, aki átvegye a küldeményeket. Ez a későbbiekben is hasznos, hiszen így semmi nem veszik el, vagyis ennek a szolgáltatásnak nagyon is van létjogosultsága.

badbusiness-2.jpg

Kiskapunak is jó volt

Sokan egy másik, kissé sem tisztességes lehetőséget is kihasználtak a székhelyszolgáltatásban. Ez pedig az, hogy bejelentkezés, és az első hónap díjainak rendezése után teljesen eltűntek. Ennek értelme egyszerűen az, hogy így nem kellett lezárni a céget, ami ugye nem éppen olcsó dolog. Bejelentkeztek, fizettek, eltűntek, és a NAV hiába szállt ki a szolgáltatóhoz, sem iratokat, sem tárgyi értékeket nem talált ott.

Nos, ez az, amit a kormány a következő lépésként ellehetetlenített. Ha valaki székhelyszolgáltatást vesz igénybe, az be kell jelentenie a NAV felé. Sőt, a rendelkezés visszamenőleg is él, vagyis ha már székhelyszolgáltatónál van a cég, azt is be kell jelenteni legkésőbb szeptember 29.-ig.

Hogyan válasszuk székhelyszolgáltatást?

Természetesen figyelembe kell venni, hogy mekkora a cég. Ha a dolog nagyjából úgy néz ki, hogy Manyinéni meg Klárinéni intézik a dolgot egy lakásban, akkor valószínűleg nem ez a legjobb megoldás.

giphy_20.gif

Fontos, hogy igényes cég legyen, és profin intézze ezt az ügyletet is. Emellett hasznos, ha szép a tárgyaló, illetve ha más szolgáltatást is lehet hozzájuk vinni, hiszen így lényegesen egyszerűbb lehet a vállalkozó dolga. Ha például könyveléssel is foglalkozik a cég, az már nyerő, de ha még üzleti tanácsadással is, az már kiemelkedően jó.

A profizmus pedig nem csak abban kell megmutatkozzon, hogy üzletiesen felöltözve veszik át a leveleket az emberek. A cég belső kialakítása, a színek, a rendezettség is fontos, hiszen ha ide jövünk tárgyalni, akkor ezek mind sokat nyomnak a latba!

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr7812793708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása