A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

A webshop nyújtotta lehetőségeket annyira ki kell használni, amennyire csak lehet!

2015. december 10. - Vállalkozástréner

Mint minden kor, a mostani is olyan kihívások elé állítja a cégeket, amikre ha nem reagálnak, akkor bizony el fognak tűnni a versenytársak tömegében, végül pedig teljesen lemaradnak.

Természetesen az internet, és az áltata elérhető megoldások a szóban forgó kihívások. Ma már egy cég szinte nem is létezik, ha nem található meg a világhálón, de ez szinte már 10 éve kötelező. Napjainkra addig jutottunk, hogy nem csak honlappal kell rendelkeznie egy valamirevaló vállalkozásnak, hanem termékeit, szolgáltatásait a lehető legjobban elérhetővé kell tegye a netes látogatók számára.

online-shopping.jpg

A friss adatok alapján a webshpos vásárlás már idén is messze túlszárnyalta az elképzeléseket, és köröket ver a hagyományos pénzköltésre is. Nem is csoda, hiszen egyszerű, olcsóbb, és kényelmesebb, mint autóba ülni, és a tömeggel küzdve válogatni a termékek között.

Azonban nem elég, ha elkészítjük a webshopot, és felkínáljuk a lehetőséget. A vásárlást más eszközökkel is ösztönözni kell, valamint nem szabad megfeledkezni az oldalt elhagyó emberek visszafordításáról sem. Ez persze külön szakma, így külön szakembert, vagy megbízást is igényel, ami sokszor nem éppen a legolcsóbb. A beruházás azonban itt igen gyorsan megtérülhet, hiszen egy internetes áruház fenntartása olcsóbb, mint egy hagyományosé.

Ha haladni akarunk a korral, akkor nem csak a honlapunkat, hanem a netes vendégkörünket is ápolni kell, hiszen a bevételek alakulásának szempontjából egy igen jelentős szegmensről van szó. Gondoljunk csak bele: egy kisebb kereskedelmi honlapot is napi szinten néhány 10 ember meglátogat. A reklámokkal és ügyes marketingfogásokkal ez a szám feljebb is tornázható, és az ember könnyebben kattint egy honlapra, mint kerekedik fel, hogy felkeressen egy céget. Ha már kattintott, akkor kezdődik a munka neheze, vagyis az igény felkeltése a termékre. A hagyományos kereskedelemmel ellentétben a netes verziónál sok az olyan látogató, aki igazából csak sodródik az oldalra, nincs vételi szándéka. Ez azonban nem jelenti azt, hogy velük nem kell foglalkozni. A megfelelő eszközökkel, vagy éppen a jó szakember alkalmazásával el tudjuk érni azt, hogy ezen látogatók egy bizonyos száma vásárlóvá váljon. Ez pedig olyan, mintha az utcán sétáló embereket tudnánk bevinni a boltba, és vásárlásra bírni.

A neten az emberek könnyebben költenek, és a fenntartási könnyítések miatt az árak is rendszerint jobbak. Ezt a két pontot kihasználva az online kereskedelem egy alappillérré nőheti ki magát az üzletben, nem utolsó sorban pedig sokkal jobban kiemelheti a céget a versenytársak tömegéből, hiszen olyan vásárlórétegeket is elérhet, amiket a hagyományos kereskedelemmel csak nagyon nehezen, vagy sehogyan sem tudna megszólítani!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr478152474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása