Nem mintha ez olyan egyszerű lenne, hiszen abban az esetben a sikeres vállalkozások tömegével kellene szembenéznünk, ez azonban nincs így. Sokszor éppen az a hiba, hogy bár maga az ötlet jó, nem vagyunk tisztában azzal, hogy mire is van éppen igény az adott piacon.
Természetesen a piackutatással ez kiküszöbölhető, de alapadatokkal azért az interneten is találkozhatunk, ami segít nekünk abban, hogy érdemes-e sokat áldozni egy ötlet kidolgozására. Nemrégiben látott napvilágot a Cetelm Körkép vizsgálata, melynek célkeresztjében a fogyasztói szokások változása állt.
Ha egy kicsit végiggondoljuk a dolgot, akkor láthatjuk, hogy bizony nagyon is jogos a körkép, és annak állításai, mely szerint a hazai vásárlóréteg fogyasztási szokásai is erősen változnak, akárcsak a nemzetköziek.
Néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen lett volna, hogy valaki egy másik ember biciklijével menjen dolgozni, vagy éppen az, hogy egy számára idegen ember mellé üljön be az autóba. Akkoriban még a taxi volt az alternatíva, vagy a saját bicikli. Ma már ez a szemlélet megváltozott. Az emberek nem tartanak fenn feleslegesen olyan dolgokat, amiket csak ritkán használnak. Ha a biciklivel csak munkába járunk, akkor azt bőven elég bérelni is – de ha még van is saját bicikli, akkor sem kell vele a városba menni, ott tárolni, és rettegni, hogy lába kél.
Ugyanez igaz a taxira is: miért fizetnénk ki sok pénzt, ha tény, hogy a legtöbb autóban csak egy ember ül? Hiszen mellette még hárman jól elférnek, ha ugyan abba az irányba mennek.
Az igények átalakulása természetesen alakítja a kínálatot is, és ehhez érdemes alkalmazkodnia a kkv szektornak is. a trend ugyan még nem hódította meg a piac minden egyes szegmensét, de ahogy a fenntarthatóság és a környezetvédelem – valamint nem utolsó sorban a spórolás – egyre erőteljesebb igényként jelentkezik, úgy a cégek is egyre jobban kell alkalmazkodjanak, és kínálatukat is a keresletnek megfelelően kell átalakítaniuk.
A piaci rések adottak, szabad az út, hiszen egy olyan jó ötlettel, mint a közösségi taxi, vagy a mostanában hódító közösségi gasztroszolgáltató. És persze nem szabad megfeledkezni a nyaralásokról sem, ahol egyre nagyobb teret hódit az a lehetőség, hogy mások lakásait használjuk a nyaralás alatt, ezzel spórolva meg a szállodai költségeket.
Természetesen nem mindenki használja ezeket a lehetőségeket, de a trendek terjedőben vannak. A rétegek kiszolgálása pedig olyan plusz bevételeket generálhat, ami hatalmas lökést adhat a cégnek a versenytársaival szemben.