A taxisok kontra Uber vita nem csak a személyszállítás területét érinti. És nem is biztos, hogy egyértelműen állást lehet foglalni az ügyben.
Sokan vélekednek úgy, hogy a taxisoknak van igaza, hiszen az Ubereseknek se engedélye, se szakszerű autója, órája, stb. nincsen. Ugyanakkor azoknak is igaza van, akik úgy érzik, röhejes, hogy egy ágazatban azért van tüntetés, mert konkurencia jelent meg a piacon.
Azonban a helyzet nem ennyire egyszerű – már ha ezt annak lehet tekinteni. Az Uber nem egyszerűen konkurencia, ahogyan az Airbnb, vagy éppen a Kikstarter sem az. Nem is lehet őket ennyire egyszerűen kezelni. Azok a cégek, akik már szembe találkoztak hasonló, közösségi alapon szerveződő versenytárssal azok pontosan tudják, hogy a megszokott fegyverekkel most nem sokat érnek.
A cégek többsége ugyanis a késői kapitalizmus alapelvei szerint szerveződik, a megszokott normákkal, foglalkoztatási lehetőségekkel, szemlélettel, miegymással. Az Uberhez hasonló vállalkozások azonban egészen más vizeken eveznek. Alapjuk a közösségi FELHASZNÁLÁS, nem pedig a tulajdonlás. Ez pedig a megszokott fogyasztó társadalmat olyan helyzetbe hozza, mellyel nem tud mit kezdeni. Hogyan is tudna, hiszen egy taxisnak ez a munkája, ebből él, míg az Uberesek többsége ezt csak mellékesen végzi. A tőkeszerzés ezelőtt bankokon, hitelező cégeken, partnereken keresztül történt. Ha megvolt a pénz, akkor mehetett a gyártás, és az értékesítés. A Kikstarterrel azonban a kocka fordul, és a befektetők azok a vevők lesznek, akik előre megrendelik az adott terméket.
Ez nem csak a versenyhelyzetet módosítja, hanem például a felelősségi köröket is. a hagyományos rendszerben a felelősség a cégé, ha rossz helyre fektet be, akkor nagyot bukhat. A közösségi alapú gazdaságban azonban a felelősség a fogyasztóé, hiszen nem mások döntenek helyette, hogy szüksége lesz- e a termékre, hanem önmaga.
A lényeg: a közösségi gazdaság térhódítását nem lehet figyelmen kívül hagyni. Mire teljesen lenyomja – ha egyáltalán lenyomja – a jelenlegi rendszert, még sok víz lefolyik a Dunán, ez azonban nem jelenti azt, hogy a cégeknek ne kellene elgondolkozni azon, hogy a saját területükön ők hogy lehetnének részesei az új trendnek. Hiszen az ilyen újítások rengeteg potenciális vevőt vonzanak, és a vevők jelentik mindkét – a hagyományos, és az új, közösségi alapú – gazdaság alappillérét. A versenyhelyzet adott, és MOST kell reagálni a feltámadó igényekre.