A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

Reszkessetek áfacsaló, pénzeszsák vállalkozók!

2014. december 04. - Vállalkozástréner

Vannak olyan pillanatok az ember életében, amikor nagyon, de nagyon haszontalannak érzi az iskolapadban, pláne az egyetemen tanulással eltöltött időt. Én ezen rendszerint akkor szoktam elgondolkodni, amikor adótörvények újabb és újabb módosításairól hallgatok hosszú előadásokat.

Ez egy pár napja ismét megtörtént: fogcsikorgatva és hüledezve végighallgattuk a 2015-ös adótörvény-változások egy részét.

Persze, mondhatnánk, hogy sok minden változik 2015-től….  Ez részben igaz is, vagy mégsem? Merthogy semmi nem változik a kiszámíthatatlanság, átgondolatlanság, tervezhetetlenség és ordító marhaságok terén. Az közgazdász-képzés egyik alappillére volt, hogy belénk nevelték a tervezés, adótervezés elengedhetetlen fontosságát. Na de Magyarországon? Európában ebben vezetünk (ha másban nem is), hogy minden hétre jut egy gazdasági tárgyú törvénymódosítás, de ha a jól képzett Parlamentünk beindul, akkor több is….  Nesze neked üzleti tervezés.

unnamed_1_.jpg

Két alaposan kidolgozott, jól átgondolt és kifinomult részlet igazán megfogott: mert szép hazánk gazdasági fellendülésének jövő évi talppillérei lehetnek – papíron legalábbis mindenképpen, mert egyébként az intézkedések hatása inkább a további szétesés és ellehetetlenülés, semmint az ösztönzés lesz.

A közúti árufuvarozásra az utóbbi időben amúgy is erősen rájár a rúd, de a kormányzat alapos, nem végez félmunkát - hát rátesz még egy lapáttal. A benzinárak ingadozását valamilyen mértékben a fuvaroztatók kénytelenek benyelni, az útdíjakról már nem is beszélve. A gazdaságnak azonban ők jelentik az egyik mozgatórugóját, ami ugye fontos, már persze csak akkor, ha a recesszió következő hullámát, vagy netán az államcsődöt szeretnénk elkerülni. De persze ez nem kötelező, végül is még az is előfordulhat, hogy a kisebb fuvarozócégek kiiktatásával egy szebb és jobb világ jön el, ahol az élelmiszereke, vegyi anyagok, egyéb termékek szárnyat növesztenek, és könnyed pillangóként reppennek az eladótól a megrendelőig. Ennek ellenére valószínűbb, hogy komoly drágulással kell számolni a kereskedelem szinte minden területén.

A korszakalkotó ötlet (és törvény) abban áll, hogy újabb bejelentési kötelezettséget vezetnek be.  A szilveszteri pezsgő eldurranásának pillanatától mind a fuvarozott áru feladójának (pld gyártó vállalkozás) ÉS a címzettnek (mondjuk egy bolt) IS be kell jelentenie az szállítandó áruról szinte mindent: súly, érték, mennyiség, felrakodás, lerakodás adatai (ha maradt egy kis humorérzékünk, akkor a szín, anyag, illat, hány nagymama kötötte és hány kedvesen mosolygó csomagolási alkalmazott tett rá cuki kis masnikat). És csak hogy korona kerüljön az ügyletre, mindezt 15 nappal előre meg kell tenni, hogy az elhivatott NAV ellenőrök időben várhassák a kamiont a sok áfacsaló vállalkozó legnagyobb rémületére… Elvégre a világ tökéletesen kiszámítható, a kereskedőknek pedig kutya kötelességük előre látni minden eseményt, valamint a keresletet, hiszen ellenkező esetben mi keresnivalójuk lenne ebben az üzletágban?

unnamed.jpg

De nehogy már azt gondolja a sok léhűtő vállalkozó, hogy csak papírmunka az egész, a szállításokra kockázati biztosításként az összérték 15%-át 60 nappal előre letétbe kell helyezni a NAV meghatározott számlaszámára. Vagyis jóval előre, és jóval többet kell fizetni minden termékért, ráadásul úgy, hogy az állam ezt az összeget használja két hónapig. Persze mindenki megnyugodhat, hiszen a letét megfizetése, illetve az egész hercehurca alól vannak azért kivételek: az adminisztráció nem vonatkozik a 3,5 tonna alatti autókra és a fél millió Forint alatti értékű árukra. Letétet pedig nem kell fizetnie azoknak, akik két éve igazoltan nem tartoznak semmivel a szeretett nagy testvérnek. Ugyanakkor, ha élelmiszer, vagy veszélyes termék kerül szállításra, akkor nem ment ki a kötelezettségek alól a Jóisten sem: nincs kibúvó, semmilyen formában és punk-tum! Az pedig, hogy a január elsejétől hatályos módosítások mellett elfelejtették meghatározni, hogy pontosan mi is számít veszélyes terméknek (csak a nitroglicerin, vagy a rettentően veszélyes műanyag játék kard is), olyan elhanyagolható apróság, amivel a vállalkozóknak igazán nem kell foglalkozni, ők csak szépen csendben fizessenek. Mindehhez használják az igazán jutányos áron, potom 5 milliárdért kifejlesztett informatikai rendszert, ami ugye nem pénzkidobás, hiszen ez válik idővel a gazdaság egyik alap tényezőjévé, motorjává, szívévé, így ez a pénz nem is kerülhetett volna jobb helyre…

A másik tökéletes húzás a társasági adó elvárt minimumát érinti. Eleddig ugye minden fillér bevételt (és nem csak az árbevételt) papírra kellett vetni, levonni belőle azon áruk beszerzési értékét, amiket sikerült eladni (a raktárkészlet piszlicsáré apróság, mindenki mellényzsebből finanszírozza, azzal ne is foglalkozzunk), valamint az olyan szolgáltatások beszerzési árát is, amiket az adott cég csak közvetített. Állítólag a szolgáltatásból élők nehezményezték, hogy azok a fránya kereskedők miért vonhatják le az árubeszerzés értékét – így jó magyar szokás szerint nem kidolgoztunk egy igazságosabb rendszert, hanem az új szabályok szerint vesszenek a kereskedők (is). Január elsejétől ez a szörnyű igazságtalan rendszer megváltozik. Ezután ugyanis a 2%-os elvárt nyereségminimum az összes bevételből számolandó (a további növelő korrekciós tételeket most hagyjuk). Bizony, nincs beszerzési érték levonás, tessék szépen a teljes bevételből megfizetni azt, ami az államnak jár! Ja, hogy ez nem felel meg a valós nyereség 2%-nak? Ugyan, ez igazán nem nagy áldozat a pénzzel kitömött vállalkozó szféra számára. Sőt, nézzük a jó oldalát. Valószínűleg a világon egyedülálló gazdaságot tudunk így felállítani. Elvégre nálunk papíron garantált a 2%-os nyereség, akkor is, ha a fene fenét eszik! Hát ki az a balga, szerencsétlen cégvezető, aki ezek után ne kis hazánk területén szeretné működtetni a vállalkozását? Ugye hogy dübörög a gazdaság!?

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr296956263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lófüle elemér 2014.12.05. 10:33:22

Jaj. Meg fogom könnyezni. (Meg, mert a végeredményt én is érezni fogom, nem csak a rühes fideszesek).
Ettől függetlenül valahogy leszarom azt, hogy a népnyúzó Gyurcsány alatt a fuvaros rokonoknak hetente futotta wellness hétvégére, az orbán Isten alatt csak havonta tudtak wellnesselni, jövőre meg csak évi 6-8 alkalom jön csak össze a minimálbérükből.
A baj, hogy ezek az idióták még akkor is orbánt éltetik, ha éhen hallnak.

valogatos2 2014.12.05. 10:43:26

Nem ugy van, hogy mindenkinek erdeke az atlathatosag?

aleb19 2014.12.05. 10:43:32

fuvarozokent elqrcsany alatt mentem csodbe-waberers alvallakozokent, de ez inkabb volt a wgyorgy sara mint a szadeszmaszop hibaja
ha valaki vallalkozo es az elso 3ev utan nem nyereseges az bena vagy csalo

ZON 2014.12.05. 10:47:02

2015-ben a gázolajból visszaigényelhető jövedéki adó összege is csökkenni fog. Így kárpótolja magát orbánkormány a rezsicsökkenés által lenyomott :) üzemanyagár miatt csökkenő adóbevételekért.

nevetőharmadik 2014.12.05. 10:47:38

A szállításokra kockázati biztosítást kell letétbe helyezni az államnál? Mi a retkes fasz???? Ezek tényleg bele akarnak lövődni a Dunába, vagy mi?

mcc 2014.12.05. 10:56:26

No. A 3,5 tonnás autókkal fuvarozás drágít, de munkahelyeket teremt. Érdekes, az útdíj bevezetésével megemelkedtek a webáruházak szállítási díjai, jellemzően 600-Ft-ról 1000-re vagy 900-ról 1600-ra . Bizony, a saját személyautóval fuvarozó kis kertészeteké is, haladni kell a korral.
A társ. adó min. ugye azokat érinti, akiknek a bevételre vetített nyeresége nem éri el a 2%-ot. Ez vagy okoz 1%-os drágulást, ha eddig a nagyok 1% körül voltak, vagy nem. Defláció körüli áremelkedés és csökkenő benzinárak esetén ki lehet bírni. Fogcsikorgatva és hüledezve, ja. Nemár ne érj el 2%-ot, ha akarsz. Mennyit fizetsz feketén az alkalmazottaknak? Az autóid javításáról mennyi számlád van?
Hungarorinya. Ja, én is vállalkozó vagyok, habár inkább önfoglalkoztató. Lehet, hogy tényleg nem értem a nagyok bajait, nyilván megvan a maguké, meg nekem is.

Kacsura 2014.12.05. 11:01:13

@lófüle elemér: Akkor neked ügyes fuvarozó rokonaid vannak. Mi tizenéve nyaralni sem voltunk.

De aki irigykedik, annak a javaslatom a következő:
Veszel egy többmilliós járművet.
Elvégzel egy tanfolyamot, miszerint lehet fuvarozó vállalkozásod (kicsivel több, mint 100 e Ft)
Sofőrként már nem elég, ha teherautóra van jogsid, GKI vizsgát is kell tenned (kicsit több, mint 100 e Ft)
A havi költségekre kell lennie legalább 500 e Ft-odnak
Elfelejted a reggeli felkeléseket, váltakozva hajnali 3-5 körül kelsz.
Hidegben-melegben, esőben-jégben vezetsz. Mosolyogva állod, hogy naponta többször állít meg rendőrség, KPM, NAV, katasztrófa-védők és újabban állatvédők is (élőállatot szállítunk).

Mindez 1 db 14 tonnás élőállatszállító esetére szól.

Kacsura 2014.12.05. 11:02:32

Bevallom nagyon csodálkozom, hogy ezt valaki észrevette, pláne hogy indexen látom. Hisz ez apróság, á, kit érdekel, hogy a gazdasági szereplőkről már megint lenyúznak egy bőrt.

Komolyan el kell gondolkodni rajta, hogy hagyja az ember a fenébe az egészet, dolgozzon a fekete fene.

azlok23 2014.12.05. 11:05:29

Tehát ha most majd valaki rendel az interneten BÁRMIT, azt legkorábban 15 nap múlva lehet kiszállítani, hiszen azt előre be kell jelenteni.
Ha valaki kenyeret készít, akkor 15napra előre kell tudnia, mit hova fog szállítani. Ez KÉPTELENSÉG.
Nagyon sok kicsi KKV van, ahol 1-2 napra adják le a rendelést, mert így természetes, és a gyártó megpróbálja minél hamarabb összehozni a kiszállítást optimalizálva a környékbeni más kiszállításokkal. Ez lehet pici termék, nagy termék BÁRMI.

Ezt képtelenség kivitelezni. És akinek sikerülne is, biztosan bele lesz építve az árakba. Ezáltal növkedni fog mindennek az ára, és tényleg nőni fog a gazdaság. Egy darabig. Mondjuk úgy 1-2 hónapig max, mert a munkabér nem igazán fog változni...

Ez egy gyilkos döfés a telejs gazdaságra. Nem szállít ám mindneki búzát meg gabonát - amit a boltban látsz az MIND közúton érkezik. MINDEN.

És tt most nem csak a fuvarozókról van szó. Néhányan megszedhették magukat, de a másik 98% meg itt gürizik. És a hazai gyártó/előállító szektort is megüti a guta, ha most mindent előre be kell majd jelenteni, és ki kell fizetni.
A próbléma (Áfacsalsok) nem itt van, nem itt utaztatták meg pap0ron a dolgokat, erre mindenki mást megszivatnak - populáris intézkedésnek szánva.

Szerintem annyira mérték fel ennek a döntésnek a hatását, mint amit tegnap mondott Varga János nemzetgazdasági miniszter: Nincsenek becslések és tanulmányok, mi lesz a hatása annak ha bezárják a boltokat vasárnap.
NEM TUDJÁK, minek mi lesz a hatása, csak csinálják mert 1-2 embernek lehet jó lesz valahogyan.
Szomorú.

Ez ellen is kellene tüntetni, jelezni valahogyan mindezt.

azlok23 2014.12.05. 11:15:35

Nem is beszélve arról, amikor egy gáyrban elromlik valami, amit pótolni kell és nem lehet postán elhozni. És EU országból jön be az alkatrész, akkor 15 napot fog várni majd a határon? :O
Ha ilyen történik, akkor egyből kell annak a gyárnak, minden ki van számolva... A rugalmasságot veszik el - pedig ez nagyon fontos egy vállalkozás, fuvarozás, bármi és bárki életébe
Áhh, nem is gondolom tovább ez mekkora érvágás. Ütőér vágás, teljes gazdasági gyilok...

Ha nem vagy vállalkozó vaga fuvarozó, akkoígy tudod átérezni, mit jelent ez:
Mostatnól kezdve egész decemberben írd le, mit fogsz csinálni 15 nap múlva. Milyen járművel hova mész, és mit veszel fel.

Kacsura 2014.12.05. 11:15:57

@mcc: Hihi. Megnézem, amikor mondjuk az élőállatot ezentúl 3,5 tonnás autókkal viszik. Meg a cukorrépát. Meg a gabonát . Meg a.....

Nem kicsit drágítana, na!

Kacsura 2014.12.05. 11:18:07

@azlok23: Pontosan az ilyenek miatt kellene leginkább tiltakozni. De szerinted mikor ér el az emberek eszéhez, hogy a gazdaság az első, és ha a gazdaság szereplőit nem hagyják élni és dolgozni, akkor nem lesz aki eltartsa az eltartani való réteget.

nagyonfelek 2014.12.05. 11:20:13

Kockazati biztositas? Erdekes. Kit es mit biztosit es kinek????????? Ki kockaztat es mit es ki a kedvezmenyezett ha mivan? :)Errol egy szo nem esik. A tobbi hozzaszolo eszreveteleirol mar nem akarok ujra beszelni, igy elso latasra is igen atgondolatlan kaszasuhogtatas nem tobb. Az biztos, hogy csak szekerto nem latta ezt a torvenyjavaslatot vagy annak barmely reszet. Bar az is lehet, hogy csak CBA futarok fognak fuvarozni 3,5 tonna alatt megoldva igy a kamionok altal okozott kozlekedesi problemakat :)
Szanalmas.

nagyonfelek 2014.12.05. 11:23:03

@Kacsura: kacsura majd a Lazar testverek megoldjak:) 3.5 tonna alatt az altalad irottakat. Raadasul o.k vasarnap is nyomhatjak :) Szanalmas

mcc 2014.12.05. 11:35:17

@Kacsura: Jó, van, amit nem lehet, egyetértek, tudok én is példát, erdőből farönk :) hacsak nem kapcsolják vonatszerűen a 3,5 tonnásokat :))
De tényleg, biztosak vagyunk benne, hogy ez tisztán kormányzati intézkedés, semmi Waberer vagy hasonló kéz nincs a dologban? Nincs éles határa a vállalkozói szférának az állam felé, ebből van sok gondunk.

Netuddki. 2014.12.05. 11:38:27

"Vannak olyan pillanatok az ember életében, amikor nagyon, de nagyon haszontalannak érzi az iskolapadban, pláne az egyetemen tanulással eltöltött időt."

Ahelyett, hogy azon gondolkoznál el, tehetségtelen, semmihez nem értő megélhetési politikusbűnözők "vezetik" ezt az országot. Ezek hozzák az új adószabályokat.

És igen. Nemcsak a fuvarosokat szívatják meg a rengeteg apró balfasz módosításaikkal 2015-ben. Kíváncsi lennék mikor jutnak el oda a magyar vállalkozók, hogy beintenek ezeknek a tetveknek a tetves jogszabályaira? A beintés alatt meg nem azt értem, hogy minden megy ugyanúgy aztán mindenki reménykedik nem őt büntetik meg. Miközben a csókosoknak gyakorlatilag bármit meg lehet csinálni, amivel behozhatatlan versenyelőnyre tesznek szert a "tisztességesebbekkel" szemben. Feltéve ha még van tisztességes vállalkozó ebben az országban...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.12.05. 11:41:02

Fizetett rettengőnket olvashatták.

Netuddki. 2014.12.05. 11:45:22

@enpera: A fizetett, tolvaj fidesztroll hozzáböfögott a bloghoz.

A fidesztroll blogjából:
"A magukat demokratáknak nevező baloldali csőcselék..."

citrix 2014.12.05. 11:56:35

Ki volt az a fideszes kretén állat aki ezt a baromságot törvénybe iktatta? Pl.: szervizek az alkatrészeket akár aznap de legkésőbb 2 napon belül beszerezték a nagykertől vagy az anyacég raktárából és beépítésre került. Innentől 15 nap után kezdődik el a tényleges munka, addig várunk malmozva és rózsafüzért imádkozva? Köszönöm mindenkinek aki 40%-al kétharmadot adott ennek a dilettáns neofasiszta bandának, külön kiemelve a romániai magyarok támogató szavazatait. Nézzenek a tükörbe és tegyék amit tenniük kell ilyenkor.

meggyes alfonz 2014.12.05. 12:01:38

Mi lesz pl. a paprika-termelőkkel? Hogyan fogják azt megmondani 15 napra előre, hogy kinek, hova, mennyi paprikát fognak szállítani? Vagy leszedik, bejelentik, várnak 15 napot, hogy végre szállíthassák, aztán meg rohadtan kerül az üzletbe és nekünk így kell majd megvenni?
Szánalmasak!

ekat 2014.12.05. 12:02:43

Előbb olvastam a Közlöny szövegét, nem láttam semmit 15 napról, sőt, a kamion rendszáma is lejelentendő, ami eleve kizárja a 15 napot.

2014.12.05. 12:04:52

Ilyen, amikor a tudatlan csőcselék kerül hatalomra.
A 2/3-ot nem a fidesz szavazóknak köszönhetjük, hanem a szavazástól távol maradóknak.

Szúnyog 2014.12.05. 12:11:24

Az eszement bürokrácia minden téren európai, azon belül kiemelten Közép- és Kelet-európai jellemző.
Mindig csökkenteni akarják, s mindig nő. Óhh, azok a boldog '90-es évek....

Mészáros Laci 2014.12.05. 12:11:57

"A benzinárak ingadozását valamilyen mértékben a fuvaroztatók kénytelenek benyelni,"

az utóbbi hónapokban ez különösen durva gyomros volt a vállalkozóknak.

Dr Gregory House 2014.12.05. 12:12:10

@ZON: Nehogy már a benzin/gázolaj a rezsicsökkentés miatt legyen olcsóbb!!!

Szúnyog 2014.12.05. 12:13:43

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Kovika! Tudod az ilyen szopatások rendületlenül szaporodnak, attól függetlenül, ki kormányoz. Te jó proliként csak ezt a mantrát ismered, s unalmas vagy.

Kacsura 2014.12.05. 12:15:44

@mcc: Hát, ez egy jó kérdés? Mármint a Waberer. Elvileg ők elég közel vannak a tűzhöz, ugye?

Kacsura 2014.12.05. 12:17:18

@ekat: Azt hiszem ott van a félreértés, hogy 15 napra szól egy-egy papír, amit kiadnak. De még semmi sem biztos, hiszen a törvény még nincs teljesen kész. De ez enélkül is elég durva.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.12.05. 12:18:47

Bazzeg... pont idén morgolódtam nem keveset, hogy gyakorlatilag tüzépen már alig tartanak raktáron bármit is, mindent úgy kell rendelni, és a tüzépes csak "ügynök" a láncolatban, egyből a gyárból érkezik a cucc kamionnal.
Hőszigetelés, tégla, áthidalók, béléstest, stb.

Ezek szerint nem elég, hogy nem lesz raktáron továbbra se semmi, még majd a leadástól számitva várni kell 15 napot rá, mire megérkezik?
Ez mondjuk kurva kellemes lesz, ha hiányzik egy raklap cserép a befejezéshez, mert az ácsok 15 nap múlva már a Hold tulsó oldalán dolgoznak...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.12.05. 12:23:26

A benzinárak ingadozását valamilyen mértékben a fuvaroztatók kénytelenek benyelni,"
most örömmel nyelik a csökkenés miatti részt...
és?

az áfacsalók papíron utaztatnak, nyilván a szegény ártatlan fuvarozó cégek akik ebben benne vannak, semmiről sem tudnak.

BitPork 2014.12.05. 12:26:07

@mcc: Ez így nem teljesen igaz. Én import exporttal foglalkozom, és nincs csak 1,5-3% hasznom. Ha a fuvarozás megdrágul és a tárasasági adó megállapításnál nincs mozgási lehetőségem, akkor roló le, és kirúgok pár embert. A külföldi konkurenciával már most is nehezen veszem fel a verseny. Árat nem tudok emelni. Most havonta annyi marad meg, amiből év végén az adófolyószámlát éppen fel tudom tölteni.

2014.12.05. 12:33:46

@ekat: Jól láttad. Nem kell 15 nappal a fuvar előtt megtenni a bejelentést. A tv szerint egy bejelentés 15 napig érvényes, vagyis ha addig nem fuvaroztál, új bejelentést kell tenni.

ZON 2014.12.05. 12:35:20

@Dr Gregory House: nem vetted észre a szmájlit ? :)

mcc 2014.12.05. 12:36:02

@BitPork: Node tényleg, a 2% 10%-a földhöz vág? Vagy túl vagy a határon és 19%? Akkor is, tized százalékokról beszélünk. A benzinár csökkenése is kell, hogy adjon annyit, egyáltalán, az többet ingadozik. Meg hogy hányan vannak mennyit betegszabin. Meg egy nagyjavítás. Nemtom, akkor neked semmire se marad tartalékod, időjárásra, kormányzati intézkedésekre.... nem jó.

preddy 2014.12.05. 12:37:03

@Kacsura: Hozzátenném, ha nem tudsz megadni minden adatot, akkor nem kapsz EKAER számot, s ameddig nincs EKAER számod addig nem is rakodhatsz!

2014.12.05. 12:37:29

@mcc: A másik csúsztatás a cikkben ez a minimáladó, ugyanis a vállalkozó eldöntheti, hogy az árbevétel két százalékának megfelelő minimumadót, vagy a tényleges nyeresége szerinti adót fizati (ha az kisebb). Utóbbi esetben ki kell töltenie egy kockázatfelmérő nyilatkozatot, ami az adóbevallás melleéklete, és egyáltalán nem vészes.

2014.12.05. 12:39:38

@azlok23: Ez nem így van. ld előbbi hozzászólásoma. Mindemellett ez egész egy hülyeség, ágyuval lőnek verébre.

lófüle elemér 2014.12.05. 12:40:18

@Kacsura:

Erről beszéltem, ügyeskedőknek áll a világ. Nekem azért nem megy, mert genetikai problémáim vannak. Az én genetikámban megmaradt a gerinc.

Nem vagyok irigy, valamit baromira félreértettél, nem tőletek sajnálom, hanem az ügyeskedőktől. Olvasd el figyelmesebben, amit írtam.

Korai kelés? Hú de nagyot mondtál, 24 órás műszakokba jártam, negyed ötös keléssel. Van még néhány munka a fuvarozáson kívül is, ahol korán kell kelni.

impala 2014.12.05. 12:41:43

maradhatnak a kamionok.
beépített, Széles féle antigravitációs berendezéssel.

Punxsutawney Mormota 2014.12.05. 12:42:51

@enpera: Fizetett seggnyalónkat olvashatták.

lófüle elemér 2014.12.05. 12:44:15

@Kacsura:

Még annyi, amit felsoroltál megtenném. A lóvé is meglenne rá.
Azonban a sok gyökér agyatlan komcsi szavazógépnek köszönhetően valami fidesz nevű maffia uralkodik, akiknél lazán előfordulhat, hogy valami tetű rosszul alszik, vagy nem kap éjjel pinát, oszt repül egy gazdasági, ipari, kereskedelmi ág, mert valakin meg kell bosszulni a vélt "sérelmeket".

preddy 2014.12.05. 12:48:33

Mi lesz a gyüjtőfuvarokkal, sőt a futárszolgálatokkal?
Minden megállóban új EAKR számot kell onlány igényelniük és a nap végére lesz száz számuk?
Apropó, ha értékesebb valami mint 500 000 jó magyar forint, akor személyautóban történő utaztatásra is kiterjed a rendelet!
Lézerr Jani majd minden útra kér egyet a karórájára?

preddy 2014.12.05. 12:53:17

Most olvasom: "végrehajtási rendelet tervezetét a NAV honlapján véleményezhetik az érintettek jövő héttől."
Három hét és bevezetik a rendszert és még sehol semmi fogd meg jól?

kód 2014.12.05. 12:55:46

Ahhoz képest amennyit termelünk, Magyarország fordít a legtöbbet bürokráciára. Ezt is felvehetik a hungarikumok listájára. Ráadásul ha még többe kerül a bürokrácia, még inkább versenyhátrányba kerülnek a cégek, még többet csalnak. Amire még több bürokrácia a válasz. És így tovább és így tovább. Talán ez is a cél. Tudatosan vagy tudattalanul. Erről beszél Várady Zsolt. Hozhatnak új rendelkezést, rendben van, de akkor egy régit töröljenek el.

lófüle elemér 2014.12.05. 12:59:01

Vicces ez a bérrettegés, ami itt megy. Útdíjköteles szállítójárművekre vonatkozó törvényekbe belekeverni a Józsi néninek kiszállított 3 kiló krumplit, vagy a kockának kivitt nyomtatópatront. Háááát, benneteket sem az eszetekért szeretnek.

preddy 2014.12.05. 13:00:03

@lófüle elemér: Vicces az, hogy nem olvasod el azt amiről beszélsz!
Órabérben vagy itt vagy közmunkában?

BitPork 2014.12.05. 13:03:17

@mcc: Így van sajnos. Ezzel nem lehet mit tenni. És ez az amit elfelejtenek a törvényhozók, mert akik ott ülnek mellettük rendelkeznek kormányzati megrendelésekkel és vagyonnal, de én aki a semmiből jöttem és most adok munkát embereknek a piacról élek ahol verseny van. És a piac nem bocsájt meg annak akinek a lehetőségei nem jók. Márpedig itthon a lehetőségeket nagyon lerontották az utóbbi években. A fuvarozás eddig is a haszonkulcsom közel 40%-t tette ki. Most ez drágulni fog, így már csak ezzel számolva le kell építenem. És a mi a non puls ultra hogy csak az árumozgás mérete miatt a társasági adóm -amennyiben ez a jogszabály így marad - úgy el fog szállni mint az országunk iránti tisztelet ( amit ugye kiérdemelni lehet de nem kikövetelni...)

lófüle elemér 2014.12.05. 13:03:25

@preddy:

Vicces, hogy szidtok valamit, amit nem ismertek. Olvastad a törvényt, vagy csak órabérben rettegsz?

preddy 2014.12.05. 13:04:02

@kód: Tudatosan vagy tudattalanul - írod!
Tudás nélkül...

BitPork 2014.12.05. 13:04:51

@lófüle elemér: ha a fuvaros többet kér, akkor az áru értéke megnő. Tehát drágább lesz. De szól hogy hol fordítottan arányos a dolog, mert akkor költözök izibe.

preddy 2014.12.05. 13:05:12

@lófüle elemér: Én elolvastam, te viszont nem...

igazi hős 2014.12.05. 13:08:35

@mcc: "Nemár ne érj el 2%-ot, ha akarsz." Nagykereskedő ~5% haszonkulccsal, olyat láttál már? Úgy tűnik nem.

lófüle elemér 2014.12.05. 13:09:00

@BitPork:

Figyelmesebben olvass. Rettegtek, hogy mi lesz a webáruházas kiszállítással. Lehet, hogy rosszul emlékszem, egy darab kamion nem láttam még a ház előtt, amikor hoztak valami cuccot.

Érdekes, kimegy a sok birka tüntetni vidaildi és az apeh csalók ellen, de ha hoznak valami törvényt, amivel csökkenteni lehet az utaztatásos csalásokat, akkor is a rohadt apeh lép életbe, csak más az irányultság. Vicces egy országban élünk.

preddy 2014.12.05. 13:09:46

lóf. elemér kedvéért egy kivonat a rendeletből:
"– Kockázatos élelmiszerek esetében, ha egy fuvarozással ugyanazon címzett részére szállított termékek tömege a 200 kg-ot vagy az adó nélküli ellenértéke a 250 ezer forintot meghaladja, függetlenül attól, hogy a fuvarozás útdíjköteles vagy nem útdíjköteles járművel történik-e.

– Egyéb kockázatos termékek esetében, ha egy fuvarozás keretében ugyanazon címzett részére szállított termékek tömege az 500 kg-ot vagy az adó nélküli ellenértéke az 1 millió forintot meghaladja, függetlenül attól, hogy a fuvarozás útdíjköteles vagy nem útdíjköteles gépjárművel történik-e.

Az utóbbi két kategóriába tartozó termékek körét egy még előkészítés alatt álló NGM-rendelet fogja szabályozni."
Értitek? Három hét múlva bevezetik de még nincs kész a rendelet!

lófüle elemér 2014.12.05. 13:09:56

@preddy:

Akkor jó. Most próbáld meg az értő olvasást, a felfogásoddal lehet a baj.

lófüle elemér 2014.12.05. 13:12:24

@preddy:

Ügyes. Pont azt emelted ki, amit felhoztam példaként, hogy a bérrettegő brigád hisztizik a 3 kiló krumpli, és egy darab nyomtatópatron kiszállítása miatt.
Látod, mennyire egyszerű vagy, pont most igazoltad amit írtam.
Próbálj meg értőn olvasni, ha nem megy, akkor te bajod, engem nem zavar ha rettegsz, érintet lehetsz az ÁFA csalások elkövetői oldalán, ha ennyire ki vagy borulva az intézkedéstől.

preddy 2014.12.05. 13:12:58

@lófüle elemér: Feladom, nem megyek le kutyába...

lófüle elemér 2014.12.05. 13:14:31

@preddy:

Helyes. A hülyeségedet eddig nem sikerült megvédeni, akkor menekülj.

Luffanat 2014.12.05. 13:26:48

Bérrettegés nélkül óriási adminisztráció, kevés haszonnal, mivel minden módosítható, így az ÁFA csalók majd módosítanak, ha ellenőrzést látnak az utakon. A nem áfa csaló, meg kérje meg a csak lengyelül, vagy törökül tudó beszállítóját, hogy a magyar törvényekhez alkalmazkodva előre szolgáltasson adatot. Ha nem teszi, akkor a büntetés az áru értékének 40 %-a, vagy akár lefoglalás.Kíváncsi vagyok, hogy mit szólnak ehhez az autógyártók, akik napi száz kamionnyi mennyiségben fogadnak árut...
A cikknek az a része, ami a 15 napról szól vagy rosszul van megírva, vagy itt sokan félreértik. A törvény ugyanis úgy szól, hogy az EKAER szám kikérése után 15 napig érvényes, azaz annyi időn belül le kell szállítani az árut. Ettől még borzasztóan nagy adminisztráció, belekódolva a hiba lehetőségét, amire pedig megy majd a büntetés...

mcc 2014.12.05. 13:36:47

@igazi hős: hát közelről tényleg nem láttam, de 2%-ról beszélünk, nem 5-ről. És ld. fagyospityóka meglátását, szégyellem is, hogy nem nekem jutott eszembe. Igaz, én akkor adok ki kamu számlát, ha veszteséges vagyok.

BitPork 2014.12.05. 13:48:17

@lófüle elemér: Aha...gondolom a DPD, meg egyéb szállító nem is játszik akkor, akik még országon belül is éjszakánként 7,5 tonna + kamionnal oldják meg a mozgatást.

gigabursch 2014.12.05. 14:14:31

MIntha ez Gyurcsány és Bajnai alatt nem történt volna meg. Évközi módosítások tömege. Főleg az ÁFÁ-val, meg a visszafizetésükkel.

Persze ez csak arra mutat rá, hogy a vörös és a narancs között árnyalatnyi a különbség. Mindössze...

2014.12.05. 14:32:56

@lófüle elemér: Ez első mondatoddal egyetértek, de a másodikkal annyiban vitatkoznék, hogy a tüntetéseken elsősorban a nav-on belüli korrupció ellen tiltakoztak, másrészt pedig én nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez az intézkedés a legmegfelelőbb az áfacsalások ellen. Olyan, mintha a rendőrség úgy próbálná visszaszorítani a bűnözést, hogy minden embert kötelezne, hogy naponta jelentkezzen a lakhelye szerinti rendőrörson.

martineden 2014.12.05. 15:43:48

@lófüle elemér: Ez egy ertelmetlen torveny ami tonkre teszi a fuvarozokat is.Ha ismerned a szakmat nem irkalnal hulyesegeket de megproballak felvilagositani.Pl.a kamion megrkodik hetfon m-ovaron es lerakodik szerdan pl.EIindhovenben.Mikor elindul meg nem is tudja mit fog vissza hozni.Kedden utana szolbnak h a talaltak visszfuvart ,igyekezzen szerdan koran lerakodni mert meg aznap meg kell rakodni Amszterdamban sargarepaval amitPesten le kell raknia a nagybani piacon pentek haknalban.Erted baratocskam,kedden tudja meg ,hogy mit rak szerdan es nem nem varhat vele ket hetet.Ez csak arra lessz jo hogy kulfoldi rendszamu kamionok fogjak elhoznoi.Nyilvan a hozza erto tolvajbanda mar fe;lkeszult es megegyezett kulfoldi fuvarozokkal egy kis jutalekeett.Nem semm i.Fidesz csurhe pfuj.

Netuddki. 2014.12.05. 15:53:30

@gigabursch: "MIntha ez Gyurcsány és Bajnai alatt nem történt volna meg."

El is lettek hajtva a halálretkes faszára. Mivel nem változott semmi ez vár a fideszre is...

Netuddki. 2014.12.05. 15:58:46

@fagyospityóka: Ki mondta, hogy ezzel az ÁFA csalásokat akarják visszaszorítani? Ja, az orbán kormány "prominensei"? Na, azoknak nem kell hinni. Főleg, hogy nyakig benne vannak ők is az ÁFA csalásokban, mint azok jogi hátterének a biztosítói és haszonélvezői. Nem az ÁFA csalások visszaszorításában érdekeltek, hanem abban, hogy aki ÁFA-t csal az nekik is tejeljen. Capis?

Ja, és majd ha tisztázzák magukat a GYANÚ (balfasz orbán, gyanú és nem vád) alól, utána beszélhetünk arról mit hiszünk el meg mit nem...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.12.05. 17:13:46

Kovi, fideszes az a jó kurva anyád, aki kiszart téged

Szumi 2014.12.05. 17:56:38

Az bizonyos, hogy a gazdasági kérdésekben járatlan vagy. De akkor miért írsz cikket róla?
(pl veszélyes áru az, amihez kötelező a biztonsági adatlap. Tudod, hogy mi az? )

2014.12.08. 07:47:38

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: nehezen tudnám ezt vitatni, főleg, hogy nem is akarom :)
süti beállítások módosítása