A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

A hanyatlás ellen sokszor éppen a „halál” a legmegfelelőbb eszköz az üzletben

2015. február 25. - Vállalkozástréner

A kezdő vállalkozások, de még a néhány éve a pályán lévők is elkövetik azt a hibát, hogy nem számolnak a cégük életgörbéjével. Mert alapvetően nem is mindig tudják, hogy ez pontosan mit is jelent, vagy, hogy miért tervezgetnek a vállalatvezetők olyan sokat.

Pedig a tervezés – értelem szerűen – kicsit sem véletlen.

Az életgörbe

Lehet, hogy elsőre egy kicsit furcsa egy vállalkozást életgörbével felruházni, de ha belegondolunk, akkor kis módosításokkal a jog is „személyiségként”kezeli a cégeket. Tehát minden vállalkozás életgörbével rendelkezik. Ez azonban egy variálható, alakítható dolog, nem fix. A hossza, vagyis a vállalkozásunk piaci jelenléte attól függ, hogy mennyire vagyunk képesek megújulni.

Ez pedig tervezés kérdése. A megújulás szükségszerű, hiszen ha magunkból indulunk ki, mi is szeretjük a modernebb, gazdaságosabb, jobb termékeket és szolgáltatásokat. Ez pedig a mi ügyfeleinkre és vásárlóinkra is igaz. Persze a bevált dolgoktól az ember nem mindig szívesen válik meg, de a fejlődés elkerülhetetlen, éppen ezért szükségszerű.

Tehát meg kell újulni. Természetesen ez nem feltétlenül a céget, sokkal inkább a terméket érinti. A folyamatos fejlesztések, újítások ugyanúgy hozzá kell, hogy tartozzanak a tervezési folyamathoz, mint a pénzügyi, és az üzletvezetési tervezés.

11017276_869746473082130_590421970_o.jpg

Születés, élet, halál

Tehát a cég életgörbéjét a termékek életgörbéjével lehet befolyásolni. Aki valaha forgalmazott már valamit is, az tudja, hogy minden, de valóban minden elévül egy idő után. Lesz helyette más, jobb, vagy csak újabb. Ez egyes területeken - mint a számítástechnika – gyorsabban megy végbe, míg másokon, mint mondjuk az ipari termelési eszközök – lassabban. De végbemegy, és ez a lényeg.

Vagyis amikor előállok egy termékkel, akkor számolnom kell azzal is, hogy annak egyszer lejár az ideje, meg kell tőle válnom. A tervezés, és a cég fenntartása nem azon múlik, hogy a terméket erőn túl is életben tartom. Sokkal inkább azon, hogy tudatosan készülök annak „halálára”. Ezt pedig úgy tehetem meg, hogy a termék mellett egy másik, jobb, újabb, vagy más termékkel is előállok, és elkezdem azt bevezetni, ezzel a céget folyamatosan sikeresen tartva.

A cégben is

Ennek ellenére egy cég ideje is véges lehet különböző indokok miatt. Ezt pedig egy tulajdonosnak, egy felelős vállalkozónak előre kell tudnia, és számolnia is kell vele, ellenkező esetben kisebb vagyonokat is bukhat. Az ember persze az évek alatt érzelmi kötődést is kialakít a vállalkozása iránt, de nem szabad elfelejteni, hogy ez üzlet. A cég addig tartható fenn, amíg profitot képes termelni, vagy belátható időn belül profitálhatunk belőle. Ha ezt már nem képes megadni nekünk, akkor meg kell tőle válni, vagy le kell zárni azt.

Ha ezt nem tesszük meg, ha nem tudunk előre tervezni ezzel a lehetőséggel is, akkor a vállalkozói lét rengeteg kínkeserves, és elképesztően költséges napot tartogat számunkra.

 

Önnek is volt más olyan helyzet az életében, amikor egy vállalkozást el kellett engednie, annak ellenére, hogy nagyon a szívéhez nőtt?

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr627219045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása