A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

Az ügyes reklám ára sokszorosan is megtérül, és nem csak a mamutcégeknek!

2015. június 04. - Vállalkozástréner

A reklám a nagyok játékaként van számon tartva, legalábbis nagyon sok vállalkozó gondolja úgy, hogy ő ahhoz kicsi, hogy a reklámmal komolyan foglalkozzon.

Pedig ez nagyon nem igaz, gondoljunk csak a cégtáblára, amit kötelezően ki kell tenni. Elsődlegesen persze az az értelme, hogy a cég fellelhető legyen, vagyis könnyebben meg lehessen találni, de emellett egy jó reklámtábla önmagáért beszél. Tény és való, hogy egy kis, vagy középvállalkozás viszonylag ritkán hirdet tévében, vagy óriásplakátokon, hiszen ezek valóban nagyon drága lehetősége.

Ez azonban távolról sem jelenti azt, hogy egy vállalkozás megengedheti magának, hogy csak üljön a fűben, mint a dinnye, várva hogy az üzletfelek és a vevők megtalálják. A piacok igen telítettek, és aki nem küzd azért, hogy lássák, hogy halljanak róla, az bizony addig ücsörög majd abban a bizonyos fűben, amíg tönkre nem megy.

A reklám ugyanis nem feltétlenül csak azt a formát jelenti, amit a legtöbb ember ismer. A rendezvények, a szórólapok, a közösségi média, de az újságcikkek PR anyagok is ehhez a körhöz tartoznak. Összetettsége miatt pedig mindenképpen érdemes szakemberek segítségét kérni. Persze ez újabb kérdéseket vet fel: mégis milyen szakemberekre lehet szükségünk?

fotolia_55190259_subscription_xl.jpg

Itt is érdemes letisztázni a szakmákat: a Marketing és a PR nem egészen ugyan az, így annak megfelelő szakembert kell választanunk, amelyikkel inkább foglalkozni szeretnénk. A marketing ismertebb terep, míg a PR arculatépítéssel, tervezéssel foglalkozik. Ugyancsak külön szakma a reklámanyagok szövegezése, illetve az újságcikkek írása, ehhez értelem szerűen újságíróra lesz szükségünk, és így tovább.

Tény, hogy a reklám nem olcsó mulatság, de már a cég megjelenésétől kezdve tervezni kell a költségével. Hogy érdemes-e áldozni rá, egy olyan kérdés, amit fel sem tennénk, ha látnánk, hogy a sikeres vállalkozások mennyit fektetnek reklámba – sokszor akár a bevételeik felét is. a hatékony reklám pedig hatékony szakembereket, és valami újat, valami egyedit kíván, hogy a vevők és üzletfelek megjegyezzenek, hogy a cég bekerülhessen a célcsoport tudatába.

Sokan választják a reklámnak egy hagyományos módját, amely a jó hírnév szájról-szájra terjedése. Az elégedett vevő vagy ügyfél elmondja másoknak, akik szintén jönnek, elégedettek és beszélnek, ect. Az elképzelés jó, sőt zseniális, csak a megvalósulás nem igazán működik. Több ponton is bukik a rendszer: az emberek csak rövid ideig emlékeznek arra, hogy valami jó volt, a rosszat tovább megjegyzik. Ez igaz arra is, hogy azt gyorsan tudatosítják, hogy hova nem szabad fordulni, de azt, hogy melyik cég jó, azt kevésbé jegyzik meg. Egy másik buktató az idő. Mire a szájhagyomány kellő vevőkört generál, addigra már a nap is lemegy, jellemzően nagyon sokáig tart. Fontos még az is, hogy a hírnév törékeny. Ha nem tudatosítjuk folyamatosan a létünket, akkor elfelejtenek minket.

Ezzel pedig el is jutottunk addig a pontig, ami megint felszisszenést vált ki a vállalkozókból: a reklámnak folyamatosnak kell lennie, ameddig a cég él, létezik, addig reklámozni kell. Ez persze folyamatos plusz kiadásokat jelent, de enélkül a bevételek sem nőnek majd megfelelően, hiszen a vevők nem tudják, hogy minket is lehet választani.

Nagyon sokszor térünk ki a tervezés fontosságára, és mostanra talán már világossá is vált: annyira sok tényező szól bele a sikeres üzlet kialakításába, hogy azok összefogása, rendszerezése, és folyamatos szemmel tartása nélkül az üzleti életben esélyünk sem lesz egy sikeres vállalkozás létrehozására, vagy fenntartására.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr607517206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása