A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

A vállalkozónak eladni is tudni kell!

2015. szeptember 03. - Vállalkozástréner

A legtöbb vállalkozás életének legnagyobb megkeserítője az értékesítés. Ennek oka pedig szinte minden esetben a rossz hozzáállás.

Amikor valaki céget alapít, akkor arra koncentrál, hogy azt a lehető legtökéletesebben alkossa meg, vagyis a saját szakmáját a legjobban hozza. Egy könyvelő ezért a könyvelésre, egy tervező a tervezésre, egy programozó cég pedig a programok írására koncentrál. De ez az életben maradáshoz édeskevés.

Eladni muszáj

Alapfeltétel egy cég életében, hogy amit létrehoz, azt el is adja, vagyis bevételt termeljen. Sokan gondolják azt, hogy a termékük majd eladja önmagát, ami azért nem ennyire egyszerű.

Tény, hogy a jó reklám, és persze a kifogástalan termék egy nagyon jó kiindulási alap, de az értékesítést akkor sem lehet kihagyni az egyenletből. Ez történhet egy kollega közreműködésével, de cégvezetőként is tudnunk kell eladni, minimum magunkat. Mindenesetre tisztázni érdemes, hogy mi is szükséges a jó eladáshoz.

Első körben mindenképpen el kell hinni, sőt, tudni kell, hogy a termék, amit éppen eladunk, az a vevőnek tökéletes, és nem is találhatna jobbat. Ha ebben nem vagyunk biztosak, akkor ezt észreveszik rajtunk, és az eladás olyan messzire kerül, mintha ki se szálltunk volna a kocsiból. Ehhez persze stabil termékismeret is kell, vagyis mindenképpen felkészülést igényel.

Rámenősen?

Sokan éppen azért húzódoznak az eladástól, mert azt hiszik, rá kell beszélni a vevőt a termékre. De ha valóban ezt kell tenni, akkor a termékkel komoly gondok vannak. A cél ugyanis nem az, hogy a vevőre rátukmáljuk a terméket, hanem hogy megmutassuk, miért előnyös a vétel, és a döntést már rábízzuk. Ha nagyon rámenősek vagyunk, az egyrészt taszító, másrészt nagy eséllyel lemondhatunk arról is, hogy a későbbiekben partnereink között tudhassuk a vevőt.

car_shopping_1.jpg

Egy tárgyalásra, egy eladásra tehát nem csak azzal kell készülni, hogy a saját céget és terméket alaposan ismerjük, hanem a vevőt is meg kell ismerni. Az igényeit, hogy merre szeretne terjeszkedni, hogy a munkáját hogyan segítené a termék. Ha ráadásul mindezt úgy tesszük meg, hogy személyre is szabjuk a lehetőségeit, akkor nagyon sokat tettünk az eladás sikeressége érdekében.

Az ár

Hazánkban, de a környező országokban is elsődleges szempont az ár. Ezen kár is lenne vitatkozni, azonban az is súlyos tévhit, hogy az alacsony ár mindent visz. Egy igazán jó szolgáltatás vagy termék nagyon jól eladható, még akkor is, ha az ára valamivel magasabb a konkurenciánál. Az árképzés létkérdés, de azzal is legyünk tisztában, hogy mennyit is érünk.

Ha a terméket és magunkat nagyon alacsony áron kínáljuk, az nem vet ránk túl jó fényt. Egyszerűen tisztában kell lennünk azzal, hogy a termékünk ér annyit, amennyit kérünk érte. Ha ez megvan, akkor már magabiztosan tudjuk mondani azt is, hogy megéri, hiszen ez az a dolog, ami alapfeltétele a vásárlásnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr1007758100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása