A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

A kkv-nak is létkérdés a megfelelő marketing, és a reklám!

2015. szeptember 15. - Vállalkozástréner

A Magyar Marketing Szövetség egy külön díjkategóriát hozott létre a kkv-k számára, ami nagyon jól mutatja ennek a szegmensnek a fontosságát.

A kezdeteknél a vállalkozások többsége próbálja megspórolni még a holnaputánt is, hiszen a kezdeti költségek elképesztő magasságokba rúghatnak. Ez teljesen rendben van, ám amikor a szerkezeti stabilitáshoz nyúlnak hozzá anyagi megfontolásból, az már nagyon veszélyes terep.

Pedig ez is sokszor megtörténik, és jellemzően egyetlen tollvonással lemondanak a marketingről, és a reklámról. Az alapelképzelés az, hogy a marketing csak egy hangzatos kifejezés, a reklám pedig az lesz, amikor az emberek elkezdenek beszélni róla. Sajnos azonban a tapasztalat az, hogy ha nincs stabil háttér – amibe a marketing és a reklám is határozottan beletartozik -, akkor a cégnek annyi esélye van a sikerre, mint elefántnak a magasugró rekord felállítására.

magnet-15205557_l.jpg

A marketing ugyanis olyan témákat ölel fel, mint a piackutatás, az önmagunk meghatározása, és elhelyezése a piacon, vagy annak meghatározása, hogy mivel is tűnünk ki a többiek közül. És ezek még csak a legalapvetőbb feladatok, ennél jóval szélesebb a skála. Aki nem tesz hangsúlyt ezekre a kérdésekre, az nem igazán tudja majd megmutatni a vevőinek, partnereinek, hogy miért is érdemes éppen őt választani a kismillió másik vállalkozás helyett. És bizony az „azért, mert én vagyok a legjobb” szép állítás, de az üzletben a tényeket szeretik, így ha nem áll mögötte egy halom szám és adat, ami igazolja, amit mondtunk, akkor olyan, mintha csak mosolyogtunk volna a feltett kérdés hallatán.

A reklám egy másik sarkalatos kérdés. Tény és való, hogy nem egy olcsó mulatság, bár nem kell azonnal tv szereplésre spórolni. Azonban nélküle a vevők és a partnerek egyszerűen nem értesülnek rólunk. Nem szabad naivnak lenni: a mai világban az ember borzalmas mennyiségű adattal bombázzák. Ha valamit nem reflektálunk megfelelően, nem megkapó, nem különleges, vagy éppen nem ez folyik a csapból is, akkor a lehetséges vásárlói réteg nagy részét egyszerűen elveszítjük. Ennek nem az az oka, hogy nem elég jó a termékünk, vagy szolgáltatásunk, hanem az, hogy nem mutattuk meg az embereknek, hogy valóban érdemes minket választani. És amíg mások ezt megteszik, addig az emberek többsége olyan helyre megy majd, amiről már hallott, olvasott, látta, vagy tapasztalta, méghozzá nem is csak egyszer vagy kétszer, hanem rendszeresen!

A szakemberek fontosságát már néhányszor kiemeltem, most azt is szeretném egyértelműsíteni, hogy az üzlet felépítéséhez szükséges lépések egyike sem mellőzhető, hiszen a sikerhez mindre szükség van! Egy tortából is ki lehet hagyni a cukrot, attól még szép lesz, mutatós és kelleti magát, de a cukorral készültekből lesz slágertermék, hasznot csak azok fognak hajtani.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr47789684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása