A vállalkozások csak igen kis százaléka lesz igazán sikeres, ami nem egy túl bíztató dolog. Valószínűleg ennek köszönhető, hogy amelyek mégis sikeresek lesznek, azok vezetőivel sokszor „elszáll a ló”.
A siker sokszor az ember fejébe szállhat, de nem szabad elfelejteni, hogy még ekkor sem lehet kikerülni az üzleti élet viselkedési szabályait. Minden cég a partnereitől, a befektetőitől és az üzleteitől függ. Vagyis ha nem figyelünk oda a kapcsolatok ápolására, akkor elképesztően nagyot bukhatunk. Az alázat ekkor is igen fontos. Persze nem arról van szó, hogy mindenre bólogatni kell, de nem szabad senkivel lekezelően bánni, hiszen a mai világban pillanatok alatt lehet egy emberből akár milliárdos is, és akkor a kapcsolatot már nem lehet helyrehozni. Az a vezető, aki fenn hordja az orrát, visszatetszést vált ki a partnerekből, ami pedig később akár az üzleti lehetőségek visszaesését is hozhatja.
A siker egy másik területen is megszédítheti az ember fejét: nem tervez többé. A vállalkozó tudja, hogy a tervezés a cég életének központi eleme, nélküle a kockázatkezelés lehetetlen. A siker azonban sokszor elvakíthatja a vezetőt, aki úgy érzi, az ő rutinjával és tehetségével az ilyen dolgokra már nincsen szükség. Pedig a siker után a kockázatokra fittyet hányó cégek elképesztő sebességgel képesek eltűnni a süllyesztőben. És ha a vállalkozó ki is lábal a gondból, egyrészt a sikere erősen kicsorbul, másrészt az üzleti életben úgy emlékeznek majd rá, mint akinek vezetése alatt a cége hullámvasutazott egy hatalmasat.
A harmadik, és talán legveszélyesebb részlet a sikermámorban az, ha valaki nem méri fel, meddig is nyújtózkodhat, hol vannak a határai. Az, hogy egy cég egy adott területen sikeres, nem jelenti azt, hogy olyan dolgokat is meg tud tenni, ami egyébként senkinek nem megy a piacon. A lépéseket ekkor is alaposan végig kell gondolni, és nem szabad kihagyni a lényeges elemeket sem. Gyorsabban lehet haladni? Igen, ám ez extra figyelmet, és persze jóval több munkát is jelent. A vagyongyarapodást persze senki nem akarja úgy megélni, hogy semmin sem változtat, és nem is ez a cél. A lényeg, hogy ne lépjünk túl a határokon, még akkor sem, ha azok kijjebb csúsztak. Nem csak azért, mert ostoba költekezéssel nem nyerhetünk meg üzletfeleket, hanem azért is, mert a siker nem egy folyamatosan jelenlévő állapot. A siker egy átlag, ami azt jelenti, hogy lesznek rosszabb és jobb időszakok a cég életében. A rosszabbak pedig nagyobb költségeket is jelentenek, amit nem tudunk finanszírozni akkor, ha nem vesszük figyelembe a határokat!