Az internet olyan távlatokat nyitott a kereskedelem és az üzletkötések területén, melyek mellett nem szabad szó nélkül elmenni. Az online lehetőségek az értékesítésben szépen növekednek is, hiszen a vevők is rájöttek már egy ideje: ezzel pénzt spórolhatnak. Ami pedig nekik olcsóbb, az logikusan a kereskedőnek is az, hiszen a profitot odaadni a vásárlásért értelmetlen lenne.
Tehát az online kereskedelem egyre nagyobb teret hódít magának, amit mi sem bizonyít jobban, mint az a tény, hogy az utóbbi 10 évben az így lefolytatott értékesítés aránya 21-ről 50%-ra emelkedett. Mivel költséghatékonyabb a megoldás mindkét félnek, így az arány biztosan további emelkedést mutat majd.
A hátulütője a dolognak a személyes kapcsolat hiánya lehet. ha ugyanis a vevő nem tudja megérinteni, kipróbálni a terméket, akkor bizalmatlan, és kisebb valószínűséggel vásárol. Ezzel azonban nem lehet mit kezdeni, a vitás ügyekkel viszont igen. Alap, hogy az online vásárlásnál az áru átvételétől számítva 14 nap van arra, hogy a vevő meggondolhassa magát, és mindenféle (!) indoklás nélkül elálljon a vásárlástól, visszaküldje a terméket, és visszakapja a pénzét. Ám egyéb vitás ügyek is felmerülhetnek, illetve a visszaküldés körül is lehetnek gikszerek, amiket eddig a vevő vagy megoldott az eladóval, vagy nem. Mindenesetre nem volt éppen jól szabályozott, hogy mikor és kihez lehet fordulni, ha probléma van. A fogyasztóvédelem, és a békéltető testület ugyan jelen van a mindennapokban, de ha az ember történetesen külföldi kereskedővel bonyolódik vitába, akkor marad a chates adok – kapok.
Ez a helyzet most változik, mivel február 15.-én az Unió elindított egy olyan honlapot, mely segítséget nyújt abban, hogy összeköti a vevőt, az eladót, és az illetékes békéltető testületet egymással. Vagyis közreműködik benne a hazai, és az unió minden államában működő olyan szervezet, melynek célja az ilyen vitás ügyek rendezése.
A kezdeményezés azért is nagyon jó, hiszen azzal, ha bátrabban vásárolunk külföldi eladótól is, azzal Uniós szinten 11,7 milliárd eurós megtakarítást érhetünk el, ami további fogyasztást tesz lehetővé. A cégek szempontjából pedig kiszélesedik a piac, hiszen már nem csak a hazai közönségnek kínálhatják a termékeiket. Ez ugyan nagy költségekkel is jár, ám a profit is lényegesen nagyobb, mint amit a hazai keretek között el lehet érni. A fejlődéshez pedig szerencsére egy sor pályázat is a rendelkezésünkre áll, így a lehetőséggel mindenki, belátása szerint élhet.