A munkatársak motiválása folyamatos kihívást jelent minden vállalkozó számára. Tény és való, hogy a leginkább a pénz esik latba ebben az esetben, de nem szabad megfeledkezni a többi lehetőségről sem.
Az atipikus foglalkoztatásokról már volt szó korábban, most az irodai, munkahelyi környezet kialakítását nézzük meg egy kicsit alaposabban. Bár az öreg rókák már megszokták, hogy a munkahelyre a munkaeszközök kellenek, hiszen nem szórakozni mennek be, a fiatalabb generációnál ez azért nem ennyire fekete fehér.
A „legmenőbb” cégek, melyeknél minden fiatal diplomás szakembert szívesen dolgozna, olyat kínálnak az irodai környezetben, ami nem megszokott. Ez a szerkesztőségekre, vagy más, kreatív munkát igénylő területen működő cégekre a jellemző. Remek példa a Google, ahol az iroda messze nem felel meg a klasszikus elképzeléseknek.
Természetesen a munkaeszközök itt is helyet kapnak, de fontos az is, hogy a stresszt az alkalmazottak le tudják vezetni, hogy a csapatot építse a belső tér kialakítása, hogy az étkezések ne rohanva történjenek, stb. vagyis a munkahely gyakorlatilag valóban második otthonkánt funkcionál, csúszdával, csocsóval, kanapékkal, relax fotelekkel, esetleg könyvespolccal.
Adódik a kérdés, hogy ezzel nem csökken-e a munkára fordított idő? De igen! Csakhogy a produktivitás jelentősen nő, vagyis mindenki nyer a dolgon. Nosza, más dolgunk sincs, mint becsúszdázni az irodát, betenni néhány fotelt, és kész. Ez azonban nem ilyen egyszerű, hiszen a munkatársak jellemzően nem egyetlen korosztályból kerülnek ki.
Ahhoz, hogy ilyen innovatív, és produktivitást ösztönző környezetet teremthessünk, mindenképpen előzetes felmérésre van szükség, hiszen ha a terveink visszatetszést eredményeznek a kollégákban, akkor a puska visszafelé sül majd el. Sok esetben a nagy újítások az idősebbeknek már nem tetszenek, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne kompromisszumos, mégis tökéletes megoldást találni. Ebbe pedig beletartozhatnak a már említetteken kívül az összenyitott, hatalmas terek, az üvegfalú külön irodák és tárgyalók, illetve szinte minden, amivel hozzájárulhatunk a kreativitáshoz, a munkatársak jókedvéhez, ezzel pedig lojalitásához, és teljesítményéhez.