A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

Kkv és brand építés? Hiába tűnik feleslegesnek, nem az!

2017. február 08. - Vállalkozástréner

Mostanában nagy divatszó a branding, még a csapból is ez folyik. Ha pedig ez így van, akkor érdemes vele foglalkozni, mert lehet benne valami. De érdemes egy alapvetően csak pár ember (vagy még annyit sem) foglalkoztató cégnek a brandépítéssel foglalkoznia?

Igazából igen, bár ez is döntés kérdése. A brand segít abban, hogy a partnerek, a lehetséges üzletfelek megtaláljanak minket, és persze megszerezzék rólunk az első benyomásukat is. Sokszor volt már szó arról, hogy a vállalkozók élete, a céges világ hasonló a divatvilághoz. A rólunk elsőre kialakult kép nagyon fontos. Lehet, hogy nagyon tehetséges vagyok a munkámban, de ha a cégem, a viselkedésem és a stílusom nem ezt kommunikálja a világ felé, akkor nagy bukta van, mert senki nem áll velem szóba.

A márka, vagy a brandépítés egy kisvállalkozás esetében is szükséges, hiszen mi is bevételből élünk. Ráadásul itt nem kell feltétlenül hatalmas összegek befektetésére gondolni. Lépésenként haladva, lassabban is lehet biztos lábakra állítani a rólunk kialakult képet. Az viszont nagyon fontos, hogy ennek a képnek mi, a viselkedésünk, fellépésünk mindig, minden körülmények között megfeleljen. Akkor is, ha éppen tárgyalásra megyek, és akkor is, ha reggel, karikás szemmel bámulom a kávémat egy Starbucks-ban, és valaki megszólít.branding-matters.png

Azt nézd, mi a jó nekik és a brandnek, ne azt, mi a divat

A brandépítés egyik alapszabálya, hogy ha jó céget akarsz, akkor a munkavállalóid legyenek elégedettek, szívesen dolgozzanak veled. Ha jól érzik magukat, jobb a teljesítményük, és lojálisabbak is. Persze nyilván a fizetésüknek is kecsegtetőnek kell lennie, de az ma már nem elég. Jó példa a divat és a hatékonyság ellentétére az openoffice. Az egy légtérű irodák trendik, ráadásul nagyon könnyen átlátható, hogy ki mit csinál. Ez alapvetően jó, de nem az alkalmazottak számára. A közös munka elősegítésére alkalmas lehet, ugyanakkor a többiek munkazaja erősen zavaró, sokszor nagyban rontja a produktivitást is. Szép, valóban szép, de ez nem elég.

Szítén alapszabály, hogy harmónia legyen a cégben. Nem a zen típusúra gondolok, ahol mindenki szereti a másikat – bár ez sem árt - hanem a logó, színek, megjelenés tekintetében. Erről már született nem is egy bejegyzés, ami annak köszönhető, hogy hatalmas mellényúlásokkal lehet találkozni. Sok kisebb cég gondolja úgy, hogy nem kell neki grafikus, meg ilyen csiribús tanácsadó, majd ő! És az elkészült anyaga olyan messze van a harmóniától, amennyire csak lehet. A logó, a színek, a megjelenés mind üzenetet közvetítenek. Ha jók, és valóban összhangban vannak, akkor azt, hogy megbízható, hatékony, sikeres, profi. Ha nem, akkor azt, hogy hanyag, nemtörődöm, inkább menekülj.

Kisvállalkozások esetében a brand harmadik alappillére a tulajdonos. Igen, a márka én vagyok felkiáltással is élhetnénk, mert ez bizony igaz. Tény, hogy egy BP, vagy egy Zara tekintetében a tulajdonos személyével nagyon keveset foglalkozunk, mivel vannak területi, közép, felső, top, és más vezetőségi területek, akik az ügyeket sínen tartják. A kkv-k esetében ez bizony a tulajdonos, legalábbis a legtöbb esetben, de mindenképpen mi is találkozunk a partnerekkel, alkalmazottakkal. Vagyis mi magunk is a brand része vagyunk, azt öregbíteni, szépíteni, csillogóvá tenni a mi egyik elsődleges feladatunk.

aaeaaqaaaaaaaadlaaaajgvlodrlodgxltnmyzutndrkmi04zgnilwy3ntm2nwy3njg0ng.jpg

A branden hatalmasat lehet tolni a megfelelő utánkövetéssel. Persze ez nem minden esetben lehetséges, hiszen ha például parkolójegyek értékesítünk, akkor ennek a résznek nincsen értelme. A legtöbb esetben azonban a termékünk utóélete lekövethető. Ha ezt meg is tesszük, azzal felelősségteljes hozzáállást tanúsítunk, ami nagyon vonzó egy olyan világban, ahol minden és mindenki eldobható. Többletmunka, ez tény, de nagyon jó érzéssel távoznak a vevők, üzletfelek, partnerek, és ajánlanak minket, legközelebb is hozzánk fordulnak. Ezek a dolgok pedig olyan erős alapot adhatnak a vállalkozásnak, amivel nem csak megélünk, hanem fejlődünk, növekszünk, és sikeresek leszünk (nem beszélve a bevételek növekedéséről, ami azért nem egy utolsó szempont)

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr6212237096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása