A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

Tudni kell lezárni a vállalkozást, ha elérkezett az ideje

2017. február 15. - Vállalkozástréner

Vállalkozóként nem csak az alapítás csínját-bínját kell megtanulni, hanem azt is, hogy mikor és hogyan kell elengedni a dolgokat. Sok esetben csúnyán legatyásodnak a cégtulajdonosok csak azért, mert már megújulni képtelenek, de „egyetlen gyermeküket, a vállalkozásukat” nem tudják elengedni.

dollarphotoclub_10510675-e1457532235776.jpg

Életmodell

Az életmodell kifejezést nem igazán kéne magyarázni, abban az esetben, ha a mindennapokban értelmezzük. Az üzletben azonban foglalkozni kell vele, még akkor is, ha technikailag nem jelent mást, mint az életben.

Megszületünk, fejlődünk, csúcsra érünk, hanyatlunk és meghalunk. Ez egy természetes folyamat, ami megvan mindenhol a világban, csupán a létezési idő az, ami változik. Ez pedig azt jelenti, hogy megvan a termékek esetében is.

Amikor kitalálunk egy új terméket, szolgáltatást, annak előkészítése sok időt vehet igénybe, de küzdünk vele, hogy végül létrehozhassuk. Ha megvan, akkor reklámokkal, eseményekkel, kedvezményekkel vezetjük be, felkeltjük rá az érdeklődést. Ekkor a termékünk felfutóban lesz, egyre több profitot hoz. A folyamat legszebb rész az, amikor a maximumot tudjuk kihozni a megalkotott dologból, de tisztában kell lennünk vele, hogy egy ívet fog leírni a folyamat, vagyis nemsokára elérkezik a hanyatlás is.

A hanyatlás ellenszere

Nem kell megijedni, a hanyatlás természetes, egy idő után mindenképpen bekövetkezik. Ha számítástechnikai megoldásokban utazunk, akkor gyorsabban, ha például növénynemesítésben, akkor lassabban, de eljön aza pont, amikor az érdeklődés lanyhulni kezd a termékünk iránt.

Cégvezetőként, vállalkozóként azonban a tervezés a lételemünk, vagyis számolnunk kell ezzel az eseménnyel, és ha ezt tesszük, akkor lépéseket is tehetünk a hanyatlás ellen. Ez a megújítás, a ráncfelvarrás, az új köntösbe csomagolás, vagy a kis javítások beiktatása. Ezzel az életgörbe újra felfelé ívelhet, megmaradhat a profit.

zarva_tabla.jpg

Lezárás

Azzal is tisztában kell lenni, hogy hiába a folyamatos megújulás, a termékek esetében előbb vagy utóbb a lezárás is elérkezik. A tervezésben ezzel is lehet számolni, és figyelni a fordulópontot, azt a lépést, amikor a termék már nem hoz profitot, hanem már többe kerül az előállítása, a bele fektetett munka, mint amennyit hoz. Ha innen már nem tudjuk visszahozni a terméket – vagy egyszerűen már nem akarjuk – akkor elérkezett az idő, hogy lezárjuk a termék útját.

Persze ezzel párhuzamosan lesznek termékek, amik éppen indulnak, lesznek olyanok, amik felfutóban vannak, amik csúcsra érnek, és amik hanyatlásba kezdenek, megújításra várnak, vagyis a termék útjának lezárása a céget magát nem érinti olyan mélyen.

53b51975a99e383117f067f9defd0af288b04d837695a89e4a5852ad9fda828d_facebook.jpg

Cégek is leírnak életgörbét

Ha azt hinnénk, hogy a cégek nem ugyanilyen elven működnek, akkor hatalmasat tévedünk. Az üzleti életben a profik képesek meglátni azt a pontot, ahonnan már nem érdemes tovább fenntartani egy vállalkozást, azt le kell zárni, és egy másikkal továbblépni.

Ez pedig létkérdés, mert vállalkozónak lenni nem olcsó buli. A cél a profit, ám egy hanyatló vállalkozás azt a bizonyos fordulópontot elhagyva már csak viszi a pénzt. Mivel vállalkozóként a játék a saját zsebünkre folyik, így tudni kell, mikor érkezett el az idő a lezárásra, arra, hogy elengedjünk valamit, ami addig működött, de most már nem. Ez nem jelenti azt, hogy többé nem lehet cégünk, csupán azt, hogy egy vállalkozásunk elérkezett az életútjának végéhez, és azt erőfel tovább működtetni csak folyamatos fejfájást, és jelentős anyagi veszteséget jelentene. Természetesen a megújítás ebben az esetben is működőképes, de a tervezésben akkor is kalkulálni kell azzal a ténnyel, hogy a lezárás pillanata előbb vagy utóbb minden cég életében bekövetkezik.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr7312262744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása