A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

Kell-e az online kassza mindenhova?

2016. december 22. - Vállalkozástréner

Fontos a szakértelem, ezt nem győzzük elégszer hangsúlyozni! Sajnos azonban sorra találkozunk azokkal az esetekkel, amikor valaki megpróbálja megfelelő szaktudás nélkül megoldani a felvetődő problémákat.

Ez nagyon jellemző a kis, közép és a mikro vállalkozásokra is, de természetesen máshol is előfordul. És főleg ez utóbbi esetekben lenne érdemes végiggondolni, hogy mi a rosszabb: egyszer egy kisebb összeget áldozni egy szakember segítségére, vagy egy éven, esetleg még tovább fizetni egy rossz döntés következményeit. A nagyok nem rendesen végig gondolt döntései megmutatják, mekkora összegeket lehetne megtakarítani, ha a megfelelő ember segítségét kérjük.

image.jpg

Nemrégiben derült ki, hogy jövőre több olyan működési területnek is rendelkeznie kell online kasszával, akiknek eleddig nem kellett. A területek közül azonban összesen kettőnek, az autószerelőknek és a diszkóknak (illetve talán a plasztikai sebészeknek) van értelme, a masszőröknek, taxisoknak, patyolatoknak és hasonlóan kicsiben működő területeknek nemigen. Ez csak felesleges egyszeri terhet jelent a vállalkozóknak, ám a gazdaság fehérítését ez a lépés nem igazán szolgálja. Az online kassza persze valóban működőképes elképzelés a feketegazdaság kiszorítására, de nem mindenhol.

A kis, mikro, de még a középvállalkozások egy része is a KATA rendszerében adózik. Ráadásul a lehetőségeik szélesednek is, hiszen ennek az adózási formának a felső összeghatára januárban megduplázódik, vagyis az éves keret 12 millió forintra nő. A KATA nagy előnye, hogy az adó, amit a vállalkozónak havonta fizetnie kell stabilan 50 000 forint. Ez független attól, hogy havonta 200, vagy 1 000 000 forint a forgalom. Vagyis az online kassza értelmetlen, hiszen az adóbevétel nem nő, mivel 1 millió forint fölé nemigen emelkedik a kicsik bevétele. Ha pedig igen, akkor változtatják az adózási formájukat. Így logikusan a KATA mellé nem kellene online kasszát rendelni, ahogyan azt a Magyar Adótanácsadók és Könyvelők Szövetségének elnöke, Zara László is kifejtette.

pile-of-paper-1.jpg

Ebből jól látszik, hogy a megfelelő szakemberekkel kidolgozva ez a lépés is hatékonyabb lehetett volna, amitől valóban azokat az eredményeket lehet elvárni, amikért létrehozzuk őket.

A vállalkozások ráadásul jellemzően nem dolgoznak akkora büdzsével, mint az állam, így nem is engedhetik meg maguknak a nem kellően végig gondolt lépéseket. A megfelelő szaktudás sokszor nem tűnik túl olcsónak, hiszen a szakemberek óradíjat kérnek, ami húzós összeg. De csak addig a pillanatig, amíg ki nem derül, hogy mekkora összeget vagyunk képesek a tanácsaikkal, munkájukkal megtakarítani. Vállalkozóként számolni kell azzal, hogy nem lehet folyton, mindenen garasoskodni, vannak olyan kiadások, melyek szükségesek, és amiket éppen ezért nem érdemes kigolyózni „spórolunk” felkiáltással. A cégalapítás bizony nem csak lehetőségekkel, hanem fix kiadásokkal is jár. Ha pedig előre számolunk ezekkel – így pedig a szakemberekre szánt összeggel is -, akkor a kiadás nem hirtelen jön, és nem jelent akkora terhet. A megfelelő tervezés a jó, és sikeres vállalkozás alapja, amihez a legtöbb esetben nem csak a tulajdonosra van szükség, hanem más területek magasan képzett szakembereire is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr2312046969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása