A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

A jó reklámozáshoz a facebook önmagában kevés

2015. március 23. - Vállalkozástréner

A trendek elől nem lehet elbújni, illetve ha lehet is, akkor nem érdemes, hiszen igen jó lehetőségektől eshetünk el. A kkv-k számára a korlátozott anyagi lehetőségek miatt pedig különösen fontos, hogy az olyan dolgokban, amik éppen divatosak, és keresettek, részt vegyenek.

Természetesen itt a közösségi hálók megfelelő használatáról van szó. Azzal ugyanis anyagon sokan tisztában vannak, hogy ezek az oldalak alkalmasak hirdetésre is, azt azonban, hogy hogyan érdemes őket használni, már csak nagyon kevesen tudják. Az első, és talán legfontosabb tévhit, amit a facebook-kal, a twitterrel, vagy más hasonló oldallal kapcsolatban tudni kell, hogy ezek nem ingyenes reklámfelületek!

Szerencsére nem arról van szó, hogy a posztokért fizetni kell, mert ingyen is kitehetünk nagyon sok mindent az oldalunkra, azt azonban tudni kell, hogy ezzel messze nem érünk el annyi embert, mint kellene, így a reklám, bár valóban megtörténik, a hatékonyságában nagyon alacsonyan teljesít. Ahhoz, hogy a kiposztolt hirdetés, szöveg, vagy link valóban sok emberhez eljusson, bizony a pénztárcánkat is ki kell nyitni, ahogyan erre a Piac&Profit cikke is nagyon jól rámutat.

11072817_882811738442270_1555832930_n.jpg

Nem szabad elfelejteni, hogy az internet korában az a vállalkozás, aminek nincsen honlapja, az gyakorlatilag nem is létezik, hiszen akkora embertömeget szalaszt el, hogy az már felér egy üzleti öngyilkossággal. Az okostelefonok világában pedig ugyancsak komoly hiba, ha az oldalunknak nincs mobilra optimalizált verziója. A sikeres vállalkozás egyik alaptétele, hogy elérhető legyen a cég. Ez pedig nem csak a telefonra, faxra, e-mailre, skyp-ra, facebookra, miegymásra vonatkozik, hanem arra is, hogy a fellelhető valamennyi internetképes eszközzel a honlapunk is elérhető legyen!

A trendkövetés itt még nem is áll meg. Egy jó szakember bevonása egy idő után elengedhetetlen lesz, hiszen ezeknek a lehetőségeknek a kezelése egész embert kíván, a hozzáértésről már nem is beszélve (nem is hinnénk, hány funkció létezik a facebookon is, hogy optimalizáljuk a reklámunkat). Ám amíg ezt megengedheti magának a cég, addig is tartsa szem előtt az aktuális trendeket, főleg amíg még frissek, vagyis viszonylag kevesen használják. Napjainkban ilyen a videó, aminek elkészítése valóban nem olyan egyszerű, mint fellőni egy képet, egy kis szöveggel megspékelve, ugyanakkor szinte teljesen biztos, hogy nagyobb tömegeket érhetünk el vele.

Egy másik dologban is trendfordulat történt. A képek reklámereje mellett a közösségi médiában az időpont is elmosódik. Tudjuk, hogy jellemzően a mondás - miszerint a jó időzítés fél siker – megállja a helyét majdnem mindenhol. Az okosmobilokkal azonban az internetelérés már nem időhöz kötött, vagyis nem kell korlátozni a posztolást, videó megosztást mondjuk az ebédidőre, vagy a munkaidőre. Lehet az este is, kora reggel is, hiszen ma már bárki, bárhonnan és bármikor elérheti a netet a kis készülékeknek hála. Így – bár még mindig vannak preferált időpontok – nem kell ragaszkodni a bevett posztolási szokásokhoz, szabadabban kezelhetjük ezt a részét is.

Ám mielőtt valaki erre építené fel az egész reklámtevékenységét, azt jó, ha tudja, hogy egy komplett, valóban komoly profitot termelő reklámkampányhoz a közösségi média magában kevés lesz. Elindulni, illetve az érdeklődést fenntartani tökéletes eszköz, ám a vásárlók, a megcélzott közönség elérése ennél azért bonyolultabb, és költségesebb feladat.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr787294235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása