A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

A személyes márka építése fellendíti az üzletet, de mindenképpen teljes embert kíván!

2015. augusztus 19. - Vállalkozástréner

Üzletet építeni olyan kihívás, ami egész embert kíván. Egészen komolyan: nem elég csak 8 órában agyalni, és foglalkozni a vállalkozásunkkal, ez ugyanis 24 órás elfoglaltság.

A mai világban ráadásul nagyon fontos az is, hogy minél jobban megismertessük magunkat és a céget, hiszen a konkurenciaharc elképesztően nagy. Ennek az egyik legjobb lehetősége az, ha személyes márkát, brandet építünk. Ez tulajdonképpen a nevünk promózását jelenti, amivel kommunikáljuk, hogy ha ezt a nevet hallja, vagy látja egy cégtáblán, akkor biztosan a legjobb szakemberrel kerül szembe.

Ám ezt elérni nem is olyan egyszerű. Ahhoz, hogy egy személyes brandet igazán jól fel lehessen építeni, négy dologra kell erősen figyelni: a munkára, a mutatott képre, és a rólunk kialakult képre, és a véleményünk kommunikálására. Az első esetben természetesen kifogástalannak - vagy közel annak – kell lennie annak, amit csinálunk, de ezzel szokott a legkevesebb probléma lenni.

11913586_956459194410857_807185720_n.jpg

A második fontos részlet a magunkról mutatott kép, és ez már problémásabb. Egyetlen vállalkozónak sem okoz gondot, hogy reprezentáljon – munkaidőben. A gond ott kezdődik, amikor ezt meg kell tenni hétvégén, egy baráti összejövetelen, családi eseményen, kutyasétáltatásnál. Természetesen nem arról van szó, hogy folyton öltönyben/kiskosztümben, és a cégről áradozva, a munkánk fontosságát és tökéletességét bizonygatva kell fel-alá járkálni. A lényeg, hogy tisztában kell lenni azzal, hogy mi 0-24 óráig, heti hétszer, évi 365 napon a céget képviseljünk. Vagyis például nem üvöltözhetünk nagyon berúgva egy buli után az utcán, mert ezzel komoly károkat okozunk a cégünknek – ami ugye a saját zsebünket is elég érzékenyen érinti.

A legtöbb esetben azok, akik nem gondolják végig, mivel is jár a vállalkozói lét, ezen a ponton csúsznak el. Pedig a reprezentálás és a tökéletes munka alakítja ki a harmadik fontos pontot, vagyis a rólunk alkotott képet, amit elrontani két pillanat, felépíteni viszont egy teljes élet.

Fontos az is, hogy a mai lehetőségek között a közösségi médiában és a fél szakmai vagy szakmai fórumokon is érdemes megjelenni, méghozzá a véleményünket, a cég álláspontját képviselve. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy félévente egyszer egy posztot kidob az ember, azután hátradől. Hogy felfigyeljenek ránk, hogy megjegyezzenek, ehhez aktivitás kell, folyamatos jelenlét, hasznos tanácsok, olyan információk, melyekkel tudást adunk át, amitől mások követni kezdenek, fontosnak tartanak minket.

Ez egy érdekes határvonal, hiszen túl sok infót sem szabad kiadni, de folyamatosan csepegtetni kell, hogy az érdeklődés meglegyen, hogy mindenki számára tisztázódjon: a szakmánkban az egyik legkiemelkedőbb tudásanyaggal rendelkezünk, és a felmerülő gondokra és kérdésekre mi jelentjük a választ és a megoldást!

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr357717384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

györfi andrás (törölt) · http://www.gawebmediagroup.blog.hu 2015.08.19. 23:04:43

Tudom, buta troll vagyok... de: médiáK nem léteznek. Média létezik. Közösségi médiáK pedig pláne nem léteznek. Engem itt vesztett el a szakember. Tudom, troll vagyok.

Vállalkozástréner 2015.08.20. 11:20:15

Kedves Györfi András!

Köszönöm, hogy szólt! Az elírást javítottam is.

DoYouReallyWantMe (törölt) 2015.08.20. 15:22:12

@györfi andrás: Ja, meg fóliák sincsenek, ugye? Csak fólium és fólia. "Kérek egy csomag írásvetítő-fóliumot."
süti beállítások módosítása