A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

A társadalmi szerepvállalás, vagy a környezetvédelem is mind olyan esélyek, melyek üzleti előnyt jelenthetnek a vállalkozásnak!

2015. december 08. - Vállalkozástréner

A társadalmi szerepvállalás a legtöbb cég esetében egy olyan részlet, amivel nem szeretnek foglalkozni, hiszen gyakorlati hasznát nem igazán látják. Ugyancsak ez a helyzet a zöld programokkal, az újrahasznosítással, és más, hasonló elképzeléssel. Pedig ezek a részletek is igen fontosak lehetnek a cég jövőjének szempontjából.

A természetvédelmi, vagy szociális részeket most tegyük félre, hiszen ebben az esetben üzletről van szó. Az igény, hogy minél inkább bio, környezettudatos, vagy hasonló termékekkel álljunk elő egy adott réteg – és növekvő réteg – megcélzásánál fontos. Mivel azonban ez a réteg növekszik, így érdemes meghatározni, hogy a piacra milyen hatást gyakorolhatnak a dolgok.

Ugyanez a helyzet a társadalmi szerepvállalással. Az értelme, üzleti szempontból, az, hogy a versenytársak elé kerülhessünk úgy, hogy a cég olyanok eseményeken, kezdeményezésekben működik közre, ami a társadalomnak, vagyis a lehetséges vevőkörnek – fontos.

Ez lehet elszomorító, de attól még működik, és igaz. Minden kornak megvannak azok az igényei, amiket időben felismerve, és azokat kiszolgálva egyes cégek olyan piaci előnyre tettek szert, ami azóta az óriások birodalmába röpítette őket. De minden esetben igaz, hogy a társadalom növekvő igényének felismerése profittöbbletet eredményez, akár rövidebb, akár hosszabb távon. Mi több, ha egy cég az adott igénynek megfelelően alakítja ki stratégiáját is – ami egyébként működésképtelen lenne -, akkor is szép sikerekre számíthat.

green-companies.jpg

A lényeg, hogy képesek legyünk a piaci igényeihez alkalmazkodni, és a lehető legtöbbet kihozni egy adott helyzetből. Az induló és a működő vállalkozások esetében is hatalmas a hangsúly a piackutatáson, és ezt nem is érdemes elmismásolni. Ha kimarad, akkor egy sor olyan információval leszünk kevesebbek, ami előnyt jelenthetne a versenytársak népes tábora ellen. Vagyis a cég pozícióját, és anyagi biztonságát tudjuk vele megtámogatni.

Ha pedig nem is értünk egyet egy – egy ilyen lehetőséggel, több funkciót is adhatunk neki. A társadalmi szerepvállalás a kis és középvállalkozások számára nem kifejezetten csábító, hiszen rengeteg vele a munka és a kiadás. Ugyanakkor, ha lokálisan, a vevőkörüknek leginkább megfelelő régióban, és témakörben tevékenykednek, akkor a szerepvállalás már nem csak nyűg, hanem komoly reklámértékkel is bír. A potenciális vevők, vagy partnerek így bizalommal fordulnak a cég felé, hiszen megérti, és azonosul az ő céljaikkal, ami bizony óriási versenyelőny lehet. Természetesen nem minden szempontot tesz semmissé, de sok esetben ez az a plus, ami a mi oldalunkra billentheti a mérleg nyelvét még akkor is, ha a konkurencia árban, reklámban, vagy lehetőségekben jobb paraméterekkel bír.

A lehetőségek olyan kapaszkodók az üzletben, amik mellett felelősen nem lehet szó nélkül elmenni. Akármennyire is ellenszenvesek, minimum a végiggondolást megérik, hiszen sokszor keveredhetünk olyan helyzetbe, hogy egy alapvetően rossznak tűnő lehetőség a cég egyik legsikeresebb tevékenységi részévé növi ki magát.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr278148856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása