A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

A vállalkozáshoz kell egy jó ötlet. De mitől jó, ami tényleg jó?

2017. február 22. - Vállalkozástréner

Minden igazán sikeres vállalkozás egy jó ötletből indul, vagyis igazából mindenki számára nyitott a lehetőség, hogy sikeres cége lehessen. Persze ehhez kell az a bizonyos jó ötlet, és itt máris kezdhetjük vakarni a fejünket: mitől lesz egy ötlet jó? Honnan tudom, hogy veszik majd az emberek? Kvázi: mitől tarol az egyik ötlet, míg a  másik eltűnik a süllyesztőben?

Tapasztalat és szeretet

Sokan vágnak bele egy vállalkozásba úgy, hogy igazán nem is tudják, hogy miből áll az, amit csinálni fognak. Kereskedést nyitnak, holott sohasem adtak el előtte, vagy éppen szolgáltatóvá lesznek úgy, hogy éppen csak megszerezték a szükséges képesítéseket. Ez nem a legjobb ötlet, mivel így nincsen meg sem a kellő tapasztalat, sem pedig a szeretet.

Mert bizony ez a kettő azért nem árt, ha szeretnénk, hogy sikeres legyen a vállalkozásunk. Ez egy viszonylag egyszerű képlet: ha ismerem, és szeretem csinálni, akkor jó leszek benne, és ezt is közvetítem a munkámmal. Ha az egyik összetevő sérül, akkor már az egész rendszer borul. A sikeres üzlet egyik alapfeltétele, hogy én, mint a vezető teljes egészében azonosulni tudjak a cégemmel. Na most, ha életem álma a könyvelés de inkább csirkefarmot üzemeltetek, mert az jobban fizet, akkor biztosan nem leszek olyan jó, hogy lekörözhessem a versenytársaimat. Mert azok bizony lesznek, mivel elképesztően nehéz egy olyan ötlettel előállni, amihez még csak hasonló sincsen. És mivel ez nem igazán kivitelezhető, így számolni kell a konkurenciával is.

shutterstock_76485865.jpg

A piac és ami mögötte van

A jó ötlet még nem minden. Sajnos, ami nekünk tetszik, az nem biztos, hogy másoknak is bejön. Vagy ha igen, akkor sem tuti, hogy elég erős a vásárlóközönség ahhoz, hogy egy egész vállalkozást eltartson. Vagyis a piackutatás nem csak egy leehetőség, hanem kötelező is minden egyes ötlet megszületése után, sőt, közben.

A termékek, vagy szolgáltatások két csoportra oszthatóak: amikre van kereslet, és amikre fel lehet kelteni azt. Ha ebbe a kettőbe nem tartozik bele az ötletünk, akkor felesleges vele komolyan foglalkozni, mivel nem termel majd profitot, és végső soron azért leszünk vállalkozók, hogy az ötletünkből pénzt is csináljunk. Nem kell lemondani a lehetőségekről, csupán jegelni őket, amíg a hazai keretek lehetővé nem teszik a kibontásukat.

És itt el is érkeztünk egy újabb lényeges részlethez: egy ötlet nem mindig működik egy adott ország keretei között, míg más területeken komolyan lehet vele tarolni. Tény, hogy a külföldi piacok feltérképezése, valamit az ottani megjelenés költségesebb, de sokat is hozhat, ha ügyesen csináljuk.

idea-guy.jpg

Tervezés és idő

Ha megvan az ötlet, akkor jöhet a fejes a megvalósításba!, ja, nem, mert abból sokszor hatalmas bukta van…

Egyszerűen nem győzöm elégszer hangsúlyozni, hogy a tervezés, a pontos, mindenre kiterjedő gondolkodás, lehetőségek és a buktatók feltérképezése mennyire fontos. fantasztikus ötletek százai mennek a kukába, csupán azért, mert a kitalálóik nem szántak időt a megjelenési tervek kidolgozására.

Ok, nem könnyű türelmesnek lenni, és körültekintően tervezni, amikor az ember érzi, hogy az arany tojást tojó tyúk csücsül a kezében, de muszáj! Ha nem készítjük elő megfelelően a terepet, ha nem teszünk az ötletünk mögé megfelelő marketinget, reklámot, pénzügyi hátteret, vagyis megfelelő stratégiát, akkor a tyúkból gyorsan csak egy kupac toll marad majd.

e3def767-cf16-4b85-b9c4-b8792b3c326a.jpg

Vagyis akkor mitől jó egy ötlet?

Na, ez a millió forintos kérdés. Biztos recept nem létezik, ahogyan szinte semmire sem, de azért be lehet segíteni a sorsnak a profit maximalizálása érdekében:

  • A jó ötlet mögött pontos és kiterjedt piackutatás van.
  • Abból kell meríteni, amiben van tapasztalatunk, és amit szeretünk csinálni, mert e nélkül a megvalósítás nagyon imbolygó lábakon áll!
  • Tervezni, tervezni, tervezni. Ezt nem lehet elégszer elmondani, a stratégia egy középszerű ötletből is fantasztikus terméket varázsolhat.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr4212281529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása