A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

A jó ötlet alap, de nem elég egy vállalkozáshoz!

2015. május 21. - Vállalkozástréner

Egy vállalkozás az esetek döntő többségében egy ötlettől vezérelve születik meg. Éppen ezért kézenfekvő a kérdés, hogy vajon minden ötlet nyerő, vagy azért vannak olyanok is, amikkel nem nagyon kellene foglalkozni.

Persze az ember sajnos néha mellényúl, így előfordulhatnak kifejezetten rossz ötletek is, de igazság szerint ez a ritkább. Rendszerint inkább arról van szó, hogy a vállalkozó-jelöltek azt gondolják, hogy egy jó ötlettel már nyerők is, pedig ez igencsak messze álla a valóságtól. Ahhoz, hogy valóban jó vállalkozást építhessünk fel, ahhoz az ötlet alapvető fontosságú, de nem kizárólagos.

Nagyon nem mindegy, hogy melyik piachoz akarunk csatlakozni, vagy akár hogyan akarunk új piacokat nyitni a termékünk számára. Ez utóbbi talán valamivel könnyebb, ám valószínűleg költségesebb is, és persze az az ötlet ritka, amivel még soha, semmilyen formában nem találkozott a világ. Sokkal gyakoribb, hogy egy már meglévő piacot szeretnénk megcélozni. Hogy komolyan legyen esélyünk, ehhez tudnunk kell, hogy kik a versenytársaink, és milyen erősségeik és gyengeségeik vannak, vagyis piackutatást kell végeznünk.

fotolia_55489356_subscription_xxl-2.jpg

Ez persze még nem elég, hiszen ha az adatok megvannak, akkor azt is meg kell határozni, hogy a mi ötletünk mitől egyedi, mitől más, mint a többi tucatnyi hasonló termék, szolgáltatás. Ebből pedig az is látszik, hogy az ötlet nem egy bebetonozott, sohasem változó dolog. Sokan ott is mellényúlnak, hogy az elképzelésükhöz ragaszkodnak tűzön – vízen át. Ez néha célravezető, de rendszerint a rugalmasság sokkal kifizetődőbb. Nem kell a teljes ötletet átformálni, csak a lehetőségekhez igazítani addig, amíg még azonosulni tudunk vele.

És ez is egy nagyon fontos részlet. Hiába van egy nagyon jó ötletünk, ha azzal nem tudnunk azonosulni. Ötletet lehet kapni másoktól is, sugallhatja egy könyv, egy barát, de akár egy élethelyzet is. A lényeg, hogy ha nem tudunk azonosulni az adott elképzeléssel – minden fokon -, akkor azt a későbbiekben nem tudjuk majd hitelesen kínálni. És itt nem is elsősorban a vevőkről van szó, hanem a befektetőkről és üzletfelekről. A jó termék eladja magát, ám ha nincs mögötte a jó értékesítő, aki igazán, szívből, meggyőződéssel adja a nevét és az arcát a termékhez, akkor előbb vagy utóbb szükségszerűen kikopik a piacról.

Nem szabad elfelejteni, hogy a vállalkozás összetett, bonyolult feladat, aminek minden részletéhez még a vén rókák sem mindig értenek. Ám az ő bölcsességük és belátásuk már nem küzd az egójukkal, és nem szégyellnek segítséget igénybe venni, akár egy tanfolyam, egy oktatás, akár egy szakember formájában – ami igen gyorsan megtérülő befektetés lesz!

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr1007479416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása