A vállalkozás nem kényszer - életforma.

Vállalkozástréner

Alapigazság a sikeres cég égiszén: ismerd fel az igényeket, találd meg a piaci rést!

2015. december 29. - Vállalkozástréner

Nem mintha ez olyan egyszerű lenne, hiszen abban az esetben a sikeres vállalkozások tömegével kellene szembenéznünk, ez azonban nincs így. Sokszor éppen az a hiba, hogy bár maga az ötlet jó, nem vagyunk tisztában azzal, hogy mire is van éppen igény az adott piacon.

Természetesen a piackutatással ez kiküszöbölhető, de alapadatokkal azért az interneten is találkozhatunk, ami segít nekünk abban, hogy érdemes-e sokat áldozni egy ötlet kidolgozására. Nemrégiben látott napvilágot a Cetelm Körkép vizsgálata, melynek célkeresztjében a fogyasztói szokások változása állt.

Ha egy kicsit végiggondoljuk a dolgot, akkor láthatjuk, hogy bizony nagyon is jogos a körkép, és annak állításai, mely szerint a hazai vásárlóréteg fogyasztási szokásai is erősen változnak, akárcsak a nemzetköziek.

stk150071rke.jpg

Néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen lett volna, hogy valaki egy másik ember biciklijével menjen dolgozni, vagy éppen az, hogy egy számára idegen ember mellé üljön be az autóba. Akkoriban még a taxi volt az alternatíva, vagy a saját bicikli. Ma már ez a szemlélet megváltozott. Az emberek nem tartanak fenn feleslegesen olyan dolgokat, amiket csak ritkán használnak. Ha a biciklivel csak munkába járunk, akkor azt bőven elég bérelni is – de ha még van is saját bicikli, akkor sem kell vele a városba menni, ott tárolni, és rettegni, hogy lába kél.

Ugyanez igaz a taxira is: miért fizetnénk ki sok pénzt, ha tény, hogy a legtöbb autóban csak egy ember ül? Hiszen mellette még hárman jól elférnek, ha ugyan abba az irányba mennek.

Az igények átalakulása természetesen alakítja a kínálatot is, és ehhez érdemes alkalmazkodnia a kkv szektornak is. a trend ugyan még nem hódította meg a piac minden egyes szegmensét, de ahogy a fenntarthatóság és a környezetvédelem – valamint nem utolsó sorban a spórolás – egyre erőteljesebb igényként jelentkezik, úgy a cégek is egyre jobban kell alkalmazkodjanak, és kínálatukat is a keresletnek megfelelően kell átalakítaniuk.

A piaci rések adottak, szabad az út, hiszen egy olyan jó ötlettel, mint a közösségi taxi, vagy a mostanában hódító közösségi gasztroszolgáltató. És persze nem szabad megfeledkezni a nyaralásokról sem, ahol egyre nagyobb teret hódit az a lehetőség, hogy mások lakásait használjuk a nyaralás alatt, ezzel spórolva meg a szállodai költségeket.

Természetesen nem mindenki használja ezeket a lehetőségeket, de a trendek terjedőben vannak. A rétegek kiszolgálása pedig olyan plusz bevételeket generálhat, ami hatalmas lökést adhat a cégnek a versenytársaival szemben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozastrener.blog.hu/api/trackback/id/tr238191094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása